لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: در حضور اسد، صلح در سوریه ناممکن است


سفیر ایالات متحدۀ امریکا در سازمان ملل متحد میگوید که بشارالاسد رئیس جمهور سوریه بیش از این نمیتواند در قدرت باقی بماند. این اظهارات نیکی هیلی که در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیون سی ان ان صورت گرفت، به تغییر پالیسی ایالات متحده در قبال حکومت سوریه اشاره میکند. خانم هیلی تأکید کرد که تامین صلح در سوریه در حضور بشارالاسد، ناممکن است.

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در ملل متحد گفت که با موجودیت بشار الأسد منحیث رهبر سوریه، هیچ گزینۀ برای راه حل سیاسی وجود ندارد. او افزود: "اگر به اعمال او (اسد) نگاه کنید، اگر به اضاع سوریه توجه کنید، بسیار مشکل است تا با موجودیت اسد شاهد یک حکومت صلح آمیز و باثبات بود. تغییر رژیم چیزی است که ما باور داریم اتفاق خواهد افتاد."

نیکی هیلی در یک نشست اضطراری روز جمعه سازمان ملل متحد، روسیه را به حمایت از سوریه متهم نموده گفت هر باری که سوریه تخطی های حقوق بشر را انجام داده، روسیه با استفاده از حق ویتوی خود از سوریه دفاع کرده است.

در یک گزارش دیگر ریکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده و سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه شب گذشته از طریق تیلفون با هم صحبت نموده و توافق نمودند که مذاکرات روی سوریه را رو در رو انجام بدهند. قرار است وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه دوازدهم ماه مارچ عازم مسکو گردد.

در واکنش به تحولات اخیر در منطقه و به ویژه سوریه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران ، متحد عمده سوریه در منطقه، امروز یکشنبه بر دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده بر اشفته شده گفت این عمل ایالات متحده نشان داد که جهان امروز جهان قانون و مقررات نیست.

روحانی همچنان کشور های مسلمان در منطقه را که از حملات امریکا بر سوریه استقبال کردند، مورد نکوهش قرار داد.

در عین زمان طیارات جنگی سوریه روز جمعه از همان پایگاه هوایی دوباره حملات را آغاز کرد که روز جمعه مورد هدف میزائیل های کروز ایالات متحده قرار گرفته بود.

XS
SM
MD
LG