لینک های دسترسی

Breaking News

امکان قبولی پیشنهاد اتحادیه عرب توسط بشارالااسد


امکان قبولی پیشنهاد اتحادیه عرب توسط بشارالااسد
امکان قبولی پیشنهاد اتحادیه عرب توسط بشارالااسد

مامورین ارشد عربی میگویند انتظار میرود بشارالاسد رئیس جمهور سوریه به زودی یک پلان پیشنهادی اتحادیه عرب را امضا نماید که هدف آن خاتمه بخشیدن سرکوبی های مرگبار ۹ ماهه علیه مخالفین حکومت سوریه میباشد.

شیخ حامد بن جسیم التهانی، صدراعظم قطر به روز یکشنبه اظهار داشت که وی اطلاعانی را دریافت نموده است که آقای اسد این پلان را امضا خواهد نمود. یوسف بن علوی وزید خارجه عمان نیز گفته است که وی در مورد قبولی پیشنهاد اتحادیه اعراب ظرف ۲۴ ساعت آینده، خوشبین می باشد.

بر اساس این پلان، سوریه باید به ناظرین اجازه ورود به کشور را دهند تا دیده شود که آیا حکومت سوریه به تعهد خود برای متوقف نمودن حملات نیرو های امنیتی علیه مخالفین پابند میباشند. مخالفین خواهان ختم حکمروایی ۱۱ ساله آقای اسد میباشند. این پلان همچنان از دمشق میخواهد تا برای آوردن اصلاحات سیاسی در کشور با گروه های مخالف داخل مذاکره گردند.

صدراعظم قطر به روز شنبه گفت که اگر سوریه این پلان را تا روز چهارشنبه امضا ننماید، آنرا به شورای امنیت ملل متحد پیشکش خواهند نمود. به روز چهارشنبه ۲۲ وزیر خارجه کشورهای عربی در قاهره با هم دیدار خواهند داشت.

اتحادیه عرب، ماه قبل عضویت سوریه را در آن مجمع به حالت تعلیق درآورد و تعزیرات دیپلوماتیک و اقتصادی را علیه دمشق وضع نمود تا به این طریق آنان را تحت فشار قرار داده و مجبور به قبول پلان اتحادیه نمایند. سوریه خواهان تغیرات در پلان شده و میگوید که حضور ناظرین تخطی از مستقل بودن کشور میباشد.

XS
SM
MD
LG