لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تلفات در سوریه


افزایش تلفات در سوریه
افزایش تلفات در سوریه

فعالین حقوق بشر در سوریه میگویند حداقل ۱۵ نفر به روز چهارشنبه در شهر جنوبی درعا کشته شده اند که در آن جمع شش نفری که به اثر گلوله باری نیرو های امنیتی بر یک اجتماع ضد حکومت در نزدیک یک مسجد به قتل رسیدند، نیز شامل میباشند.

سازمان عفو بین المللی، حمله ای روز پنجشنبه بر مسجد را محکوم نموده و میگوید اسمأی ۹۳ نفری را که در ماه جاری به خاطر اشتراک در مظاهرات ضد حکومت و یا فعالیت های انترنتی توقیف شده اند، جمع آوری نموده است.

فلیپ لوتر، معاون این اداره در امور شرق میانه و شمال افریقا از مقامات سوری تقاضای رهایی فوری افرادی را نمود که بخاطر بیان عقاید خود به صورت صلح آمیز توقیف شده اند.

فعالین میگویند نیرو های امنیتی چندین اعتراض کنندۀ دیگر را در اواخر روز چارشنبه به قتل رسانیده اند.

حکومت سوریه خشونت های روز چهارشنبه را به گونۀ دیگری ترسیم میکند.

سانا شبکه خبری دولتی سوریه میگوید چهار نفر زمانی در درعا کشته شدند که یک گروه مسلح جنایتکار بر گروهی از کارمندان طبی حمله نمودند. سانا میگوید قربانیان سه عضو این تیم طبی و یک مامور امنیتی بودند.

هفته گذشته، درعا محور تمرکز مظاهره کننده گان ضد حکومت بود و به روز جمعه نیرو های امنیتی چهار اعتراض کننده را به قتل رسانیده بودند. یک معترض دیگر به روز یکشنبه به قتل رسید و یک پسر ۱۱ ساله در اثر استشمام گاز اشک آور جان باخت.

XS
SM
MD
LG