لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید پیوستن قوماندانان طالبان به روند صلح


لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان
لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان

مقامات امنیت ملی افغانستان می گویند که پس از تشدید روند مذاکرات و آشتی و صلح با طالبان حلقه های وسیع از فرماندهان سطح متوسط طالبان در ولایات مختلف تلاش دارند تا با مقامات دولتی و امنیتی تماس برقرار نمایند.

به گفته مامورین امنیتی افغان این قوماندانان با مراجعه به مقامات دولتی می خواهند به پروسه صلح بپیوندد.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به روز دوشنبه طی کنفرانس خبری در کابل ادعا کرد که در ظرف چهار هفته اخیر بیشتر از ۹۰ تن به پروسه صلح پیوسته اند و سلسله پیوستن ها هنوز هم ادامه دارد.

او گفت "هشت گروه مسلح مخالف دولت به سر گروهی قوماندانان مشهور مخالف مثل قوماندان غلام سخی، غلام صدیق، ملا تبسم جان و چندین تن دیگر از ولایات قندهار، هرات، لغمان، بادغیس و کنرها به دولت پیوسته اند که تعداد افراد این گروه ها در چهار هفتۀ اخیر به ۹۲ تن می رسد."

سخنگوی امنیت ملی افغانستان در این نشست خبری همچنین از بازداشت دو گروه دهشت افگنی و انتحاری در ولایت قندوز خبرداد.

به گفتۀ آقای مشعل افراد انتحاری این گروه دهشت افگنی بنام های نقیب الله و عبدالودود ازجملۀ طلاب علوم دینی از مدرسه دینی فاروقیه مقیم وزیرستان شمالی پاکستان هستند که در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده اند.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان همچنین از بازداشت یک گروه ۹ عضوی طالبان در ولایت کابل اطلاع داد.

امنیت ملی از کشف صدها میل سلاحهای مختلف النوع و بازداشت 4 تن از عاملین آن در ولایت ننگرهار و کشف چندین دیپوی سلاح و مهمات در ولایت پروان هم گزارش دادند.

XS
SM
MD
LG