لینک های دسترسی

Breaking News

ممنوعیت بر فعالیت سازمان جهانی صحت در ساحات زیر ادارۀ طالبان لغو شد


گروه طالبان گفته است که ممنوعیت بر فعالیت‌های سازمان جهانی صحت را در ساحات زیر ادارۀ این گروه لغو کرده است.

گروه طالبان در ماه اپریل سال روان گفتند که به دلیل "فعالیت‌های مشکوک در جریان اجرای کمپاین‌های واکسین پولیو" فعالیت سازمان جهانی صحت و کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ را در مناطق تحت کنترول‌شان تا اطلاع ثانی ممنوع قرار داده اند.

طالبان ده روز پیش (۱۵ سپتمبر ۲۰۱۹)اعلان کردند که کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ نیز می‌تواند فعالیت‌های خود را در ساحات زیر ادارۀ این گروه از سر گیرد. آن گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که توافق به از سرگیری فعالیت‌ صلیب سرخ در افغانستان به دنبال گفتگوها با نمایندگان گروه طالبان در قطر حاصل شده است.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان اعلامیۀ آن گروه را در پیوند با از سرگیری فعالیت‌های سازمان جهانی صحت در تویتر نشر کرده است.

در این اعلامیه آمده است که "پس از درک خلاها و تماس‌ها و ملاقات‌های پیهم سازمان جهانی صحت با هیات موظف طالبان، به فعالیت‌های بشری و صحی این سازمان اجازه داده شد".

طالبان همچنین تضمین داده اند که امنیت کارمندان سازمان جهانی صحت را تامین خواهند کرد، به شرط آنکه فعالیت کارمندان آن سازمان تنها صحی بوده و از فعالیت‌های مشکوک اجتناب کنند.

این گروه همچنان از سازمان جهانی صحت خواسته است که تا در بدل هر دور کمپاین واکسین پولیو به طالبان پول بپردازند و کمپاین پولیو را تنها در مراکز صحی تطبیق کرده از تطبیق خانه به خانۀ آن بپرهیزند.

سازمان جهانی صحت از این اقدام استقبال کرده است.

اما این سازمان در گذشته کمپاین خانه به خانۀ پولیو را موثرترین روش برای محو این بیماری خوانده است.

XS
SM
MD
LG