لینک های دسترسی

Breaking News

سند ملل متحد: طالبان برای یافتن مخالفین خود خانه به خانه می‌گردند


بر اساس یک سند محرم ملل متحد، گروه طالبان برای یافتن مخالفین خویش، به شمول آنعده از افرادی که با نیروهای امریکایی و ایتلاف کار کرده اند، تلاشی خانه به خانه را شدت بخشیده اند.

در این گزارش که توسط مشاوران ارزیابی تهدید ملل متحد تهیه شده، آمده است که گروه طالبان فهرست‌ از افرادی را تهیه کرده است که می‌خواهند بازداشت شان کنند.

بر اساس این سند که فرانس‌پرس به آن درسترسی یافته است، بیشتر افرادی که با خطر مواجه اند، آنانی اند که نقش‌های مرکزی را در قطعات اردو، پولیس و استخبارات افغانستان داشتند.

در این سند همچنان آمده است که گروه طالبان حتی در پی بازداشت اعضای خانواده‌های این افراد اند.

مشاوران ارزیابی تهدید ملل متحد گفته اند که گروه طالبان با ایجاد پوسته‌های تلاشی در شهر‌های بزرگ،‌ به شمول کابل و جلال آباد، افرادی را که به سوی میدان‌های هوایی می‌روند، تلاشی و مورد استجواب قرار می‌دهند.

این سند مورخ ۱۸ اگست (۲۷ اسد) توسط مرکز تحلیل‌های جهانی ناوری نوشته شده است؛ سازمانی که اطلاعات استخباراتی را به ادارات ملل متحد فراهم می‌کند.

کرسشن نیلیمان، مدیر اجرایی این گروه به فرانس پرس گفت: "آنان خانواده‌های افرادی را هدف قرار می‌دهند که نمی‌خواهند تسلیم شوند."

براساس این گزارش، گروه طالبان فهرست اهداف شان را با تماس با مساجد گسترش داده و به سرعت مخبرین تازه را جلب و جذب می‌کند تا با رژیم طالبان همکاری کنند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان گفته است که این گروه عفو عمومی را اعلام کرد و در پی انتقامجویی نیست.

XS
SM
MD
LG