لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: مخفیگاه داعش را در پروان هدف قرار دادیم


گروه طالبان می‌گویند که در یک جریان یک حمله بر یک مخفیگاه گروه داعش در شهر چاریکار ولایت پروان، شماری از اعضای این گروه را کشته و برخی دیگری از آنان را بازداشت کرده اند.

بلال کریمی، سخنگوی طالبان به اسوشیتدپرس گفته است که این حمله امروز اول اکتوبر (نهم میزان) انجام شد، اما او در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرد و اظهارات این سخنگوی طالبان به گونه‌ای مستقلانه تایید شده نمی‌تواند.

بلال کریمی افزود که این حمله به دنبال بازداشت دو عضو داعش در ارتباط به بمگذاری کنار جاده صورت گرفت؛ انفجاری که در آن یک موتر گروه طالبان هدف قرار گرفت و در آن چهار طالب زخمی شد.

او علاوه کرد که اعترافات بازداشت شدگان منتج به اجرای حمله به مخفیگاه این گروه شد.

این در حالی است که پیش از این دو بار دیگر جنگجویان گروه طالبان در ولایت ننگرهار مورد حمله گروه داعش قرار گرفتند؛ انفجاراتی که سبب تلفات به جنگجویان طالبان و غیرنظامیان شد.

پس از آن که گروه طالبان در اواسط ماه اگست کنترول افغانستان را به دست گرفت، گروه داعش حملات خویش را در افغانستان افزایش داده است.

در اواخر ماه اگست، یک بمگذاری انتحاری گروه داعش، غیرنظامیان را در بیرون از میدان هوایی کابل هدف قرار داد؛ حمله‌ای که در آن ۱۶۹ شهروند افغان و ۱۳ نظامی امریکایی کشته شدند.

XS
SM
MD
LG