لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: طالبان جنگجویان شان را در نزدیک پنجشیر جابجا کرده اند 


طالبان برای سرکوبی مقاومت در حال ظهور به رهبری احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود‌، قوماندان فقید جهادی ضد طالبان، صدها جنگجوی این گروه را در نزدیکی پنجشیر جابجا کرده است.

امرالله صالح که خود را سرپرست مشروع ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است، در یک تویت نوشته است که طالبان پس از آن دست به این اقدام زدند که ده‌ها جنگجوی این گروه در ولایت بغلان در یک کمین نیروهای مقاومت گیر افتادند.

آقای صالح نگاشته است: "در عین حال نیروهای مقاومت شاه‌راه سالنگ را نیز مسدود کرده اند. قلمروهایی وجود دارد که باید از رفتن به آن جلوگیری کرد. به امید دیدار."

مشاوران احمد مسعود به صدای امریکا گفته اند که با وجود آنکه جبههٔ ملی مقاومت آقای صالح را منحیث رییس جمهور به رسمیت نشناخته است، اما او با این جبهه پیوسته است.

جنگجویان طالبان در حالی در نزدیک پنجشیر جابجا شده اند که نیروهای متحد جبههٔ مقاومت احمد مسعود که قطعات باقی ماندهٔ اردوی افغانستان، نیروهای ویژهٔ اردو و جنگجویان ملیشه‌های محلی شامل آن است، در اندراب با طالبان درگیر شدند.

جنگجویان ضد طالبان هفتهٔ گذشته سه ولسوالی بغلان را در نزدیک پنجشیر تصرف کردند، اما طالبان امروز ادعا کردند که این ولسوالی‌ها را دوباره تصرف کردند.

گروه طالبان دیروز به احمد مسعود چهار ساعت مهلت داد تا پنجشیر را به آنان تسلیم کند. اما آقای مسعود گفت که با وجود آنکه خواهان جنگ نیست و می‌خواهد مشکلات را از طریق مذاکره حل کند، اگر طالبان حمله کنند در مقابل شان خواهند ایستاد.

علی نظری، سخنگوی آقای مسعود گفته است که تا حال هیچ‌گونه پیشرفتی در گفتگوها با طالبان صورت نگرفته است. گفتگوها به گونهٔ عمده از طریق نمایندگان دو جانب در پاکستان صورت می‌گیرد.

طالبان خواستار ایجاد حکومت متمرکز بوده و گفته اند که انتخابات برگزار نمی‌کنند. اما احمد مسعود خواستار راه اندازی انتخابات، ایجاد حکومت غیر متمرکز و نیمه خودمختاری ولایت‌ها است.

آقای نظری از یک موقعیت نا معلوم به صدای امریکا گفت که جبههٔ مقاومت نیروی کافی برای بیرون نگهداشتن طالبان از پنجشیر را دارد.

XS
SM
MD
LG