لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت طالبان روند توزیع پاسپورت و تذکره را آغاز می‌کند


شورای وزیران حکومت طالبان به وزارت داخلهٔ این گروه هدایت داده است تا روند توزیع پاسپورت و تذکره به شهروندان افغانستان را از سر بگیرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) اعلامیهٔ شورای وزیران طالبان را در صفحهٔ تویتراش نشر کرد که در آن از آغاز دوبارهٔ توزیع این اسناد خبر داده شده است.

با آنهم، در این اعلامیه جزییات در مورد چگونگی این روند و تاریخ آغاز پذیرش عرایض یا توزیع پاسپورت و تذکره معلومات داده نشده است.

پیش از این، ریاست عمومی پاسپورت افغانستان اعلام کرده بود که تمام آمادگی‌ها برای از سرگیری فعالیت‌های این نهاد گرفته شده و قرار است به زودی توزیع پاسپورت را آغاز کند.

همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت این ریاست به تاریخ ۲۴ اسد متوقف شد.

ذبیح الله مجاهد، پیش از این گفته بود که تمامی پاسپورت‌ها و تذکره‌هایی که توسط حکومت پیشین صادر شده است، قابل اعتبار است. او افزوده بود که در آینده نام امارت اسلامی افغانستان روی این اسناد درج خواهد شد.

این در حالی است که هنوز هم پروازهای منظم هوایی از افغانستان به کشورهای دیگر آغاز نشده است و شماری از خطوط هوایی کشورهای همسایه که به افغانستان پرواز دارند، قیمت تکت‌های خود را به گونهٔ چشمگیر افزایش داده اند.

بر اساس معلومات مسوولين میدان هوایی کابل، خطوط هوایی پاکستان و ایران پروازهای شان را به کابل آغاز کرده اند. مسوولین گفته اند که به دلیل این که این طیاره‌ها توسط ملل متحد و موسسات غیردولتی "چارتر" می‌شوند، قیمت‌ تکت‌های خود را افزایش داده اند.

عبدالهادی حمدانی، مسوول میدان هوايی اضافه کرد که "تلاش‌ها برای پایین آوردن نرخ تکت‌ها جریان دارد."

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که در حال حاضر، تکت یک طرفۀ سفر از کابل به اسلام‌آباد که کمتر از یک ساعت پرواز است، بیش از ۱۲۰۰ دالر است.

XS
SM
MD
LG