لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی‌ها برای آغاز پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی کابل


با گذشت بیش از یک ماه از توقف پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی کابل، مقام‌های طالبان می‌گویند که در حال حاضر این میدان آمادۀ پروازهای بین‌المللی است.

عبدالهادی حمدانی، مسوول میدان هوايی کابل گفت: "تیم‌های تخنیکی ما با تیم‌های تخنیکی امارات متحده عرب و قطر یک‌جا کار می‌کنند تا مشکلات مربوط را هرچه زودتر حل کنند."

پس از پایان عملیات تخلیۀ نظامی به رهبری ایالات متحده از افغانستان، میدان هوایی بین‌المللی کابل به روی پروازهای بین‌المللی مسدود بود و در چند هفتۀ اخیر چند پرواز معدود از این میدان صورت گرفته است.

پیش از این طالبان خواستار از سرگیری پروازهای بین‌المللی به افغانستان شده و وعده هرگونه همکاری با خطوط هوایی خارجی را داده بودند.

'افزایش بهای تکت‌ طیاره'

با از سرگیری پروازها از میدان هوایی کابل برخی از مسافران در روزهای اخیر از افزایش بهای تکت‌ طیاره‌ها شکایت کرده و خواهان توجۀ مقام‌های طالبان در این راستا شده اند.

بر اساس معلومات مسولين میدان هوایی کابل، شرکت‌های هوانوردی پاکستانی و ایرانی پروازهای شان را به کابل آغاز کرده و به گفتۀ آنان به دلیل این که این طیارات توسط ملل متحد و موسسات غیردولتی به "چارتر" گرفته می‌شوند، این کار سبب افزایش قیمت‌ تکت طیاره‌ها شده است.

عبدالهادی حمدانی، مسوول میدان هوايی اضافه کرد که "تلاش‌ها برای پایین آوردن نرخ تکت‌ها جریان دارد."

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که در حال حاضر، تکت یک طرفۀ سفر از کابل به اسلام‌آباد که کمتر از یک ساعت پرواز است، بیش از ۱۲۰۰ دالر است.

XS
SM
MD
LG