لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی ترمپ و سندرز در اندیانا و کناره گیری تدکروز


دونالدترمپ، کاندید پیشتاز جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی میان حزبی ایالت اندیانا با تفاوت قابل ملاحظۀ برنده شد. اما تدکروز ،کاندید جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۱۶ پس از شکست در اندیانا، از کارزار انتخاباتی کنار رفت.

آقای کروز در اندیانا، به حامیان خود گفت که راه پیروزی در انتخابات برایش مسدود شده "و رای دهندگان مسیر دیگری را انتخاب کرده اند. این سناتور ایالت تکزاس" حامیان خود را "میهن پرستان باورنکردنی" خطاب کرد.

رنس پریبس، رئیس کمیتۀ ملی جمهوریخواهان، پس از پیروزی ترمپ در اندیانا، او را "نامزد پیشنهادی" جمهوریخواهان خواند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا

کاندیدان دموکرات و جمهوریخواه چگونه به عنوان نامزد نهایی حزب انتخاب می شوند؟

دموکراتها:

برای به دست آوردن نامزدی حزب، نامزد دموکرات به حمایت ۲۳۸۳ نماینده ایالتی حزب نیاز دارد.

نماینده‌گان هیلری کلنتن تا ۱۱ می: ۲۲۳۹

نماینده‌گان برنی سندرز تا ۱۱ می: ۱۴۶۹

مجموع نماینده‌گان ایالات هایی که تا کنون در آن انتخابات مقدماتی برگزار نشده است: ۱۰۵۷

جمهوریخواهان:

برای به دست آوردن نامزدی حزب، نامزد جمهوریخواه به حمایت ۱۲۳۷ نماینده ایالتی حزب نیاز دارد.

نماینده‌گان دونالد ترمپ تا ۱۱ می: ۱۱۳۵

نماینده‌گان تد کروز تا ۱۱ می: ۵۶۵ (پس از شکست در اندیانا، کروز از کارزار انتخاباتی کنار رفت.)

نماینده‌گان جان کیسک تا ۱۱ می : ۱۵۳ (پس از انتخابات در اندیانا از کارزار انتخاباتی کنار رفت.)

مجموع نماینده‌گان ایالات هایی که تا کنون در آن انتخابات مقدماتی برگزار نشده است: ۴۳۸

هفتم جون (در کالیفورنیا، مونتانا، نیوجرسی، نیومکسیکو، دکوتای شمالی و دکوتای جنوبی) روز عمدۀ دیگر در انتخابات میان حزبی جمهوریخواهان و دموکرات ها می باشد.

اما جان کیسک، کاندید دیگر جمهوریخواه تاهنوز در کارزار انتخاباتی حضور دارد و ستاد انتخاباتی وی گفت که تا جلسۀ انتخاباتی ماه جولای پیش خواهد رفت.

کارشناسان می گویند که رقابت انتخاباتی میان حزبی جمهوریخواهان دیگر پایان یافته و پیش از برگزاری جلسۀ انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان در ماه جولای و یا هم کسب ۱۲۳۷ نمایندۀ انتخاباتی، آقای ترمپ پیروز این کارزار است.

پیش از اعلام نتایج انتخاباتی اندیانا، تدکروز و دونالدترمپ بر یکدیگر از حملات لفظی استفاده کردند. آقای کروز ترمپ را "دروغگو" خطاب کرده گفت که وی به هیچ وعدۀ خود "عمل نخواهد کرد."

پسر دونالدترمپ در واکنش به اظهارات آقای کروز گفت "تدکروز دچار بحران است." اما دونالدترمپ، پس از پیروزی و شنیدن خبر کناره گیری تدکروز از کارزار انتخاباتی، آقای کروز را یک رقابت کنندۀ "سرسخت و هوشیار" خطاب کرد.

آقای ترمپ یکبار دیگر بر تقویت و بزرگ ساختن اردوی ایالات متحده تاکید کرده گفت که کشورش از لحاظ زیربنا ها در وضعیت بدی قرار دارد و در صورت راه یافتن به قصرسفید در ساختار مجدد و عصری سازی جاده ها، شفاخانه ها و میدان های هوایی کار خواهد کرد.

این میلیاردر جمهوریخواه گفت که زنان را دوست دارد و با کمک امریکایی های لاتین تبار و امریکایی های افریقایی تبار برنده شده است. او همچنان تاکید کرد که علیه گروه دولت اسلامی مبارزه خواهد کرد و آن را به زودی از بین خواهد برد.

با پیروزی در اندیانا رقم نمایندگان انتخاباتی آقای ترمپ به ۱۰۴۷ رسید؛ حالانکه، جان کیسک تنها رقیب انتخاباتی میان حزبی وی تاکنون به کسب ۱۵۳ نمایندۀ انتخاباتی موفق شده است.

انتخابات مقدماتی بعدی میان حزبی جمهوریخواهان به تاریخ ۱۰ می در ایالت‌های نبراسکا و ویست ویرجینیا برگزار می شود.

نتایج دموکرات ها در اندیانا

برنی سندرز، کاندید دموکرات؛ از جانب دیگر، توانست در ایالت اندیانا هیلری کلنتن را شکست دهد.

برنی سندرز، در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر لویویل ایالت کنتکی یکبار دیگر بر افزایش معاشات، فراهم کردن تحصیلات عالی رایگان و بهتر ساختن وضعیت زیربنا های ایالات متحده تاکید کرد.

آقای سندرز گفت در این جهان رقابتی آنهم در قرن ۲۱ نباید زیربنا های کشوری مانند ایالات متحده به گونۀ باشد که کودکان آن به خاطر آب آشامیدنی غیرصحی مسموم گردند.

حامیان برنی سندرز در کنتکی که بیشتر آنان جوانان اند.
حامیان برنی سندرز در کنتکی که بیشتر آنان جوانان اند.

این کاندید دموکرات تاکید کرده گفت"خانواده ها، مادران و فرزندان شان تا ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند اما هنوز هم نمی توانند یک خانواده را پیش ببرند."

آقای سندرز با انتقاد از دونالدترمپ گفت که وی دارای پالیسی مشخص نبوده و ستاد انتخاباتی وی تا جلسۀ نامزدی حزب دموکرات ها پیش خواهد رفت.

رسانه های خبری ایالات متحده گزارش دادند که ستاد انتخاباتی هیلری کلنتن، پیش از اعلان نتایج ایالت اندیانا، نتایج آن ایالت را بی اهمیت جلوه دادند.

در حال حاضر، هیلری کلنتن با داشتن ۲۲۰۲ نمایندۀ انتخاباتی در جلو قرار دارد و برنی سندرز باوجود پیروزی در اندیانا با کسب ۱۴۰۰ نمایندۀ انتخاباتی در جایگاه دوم قرار دارد.

ستاد انتخاباتی آقای سندرز و شخص وی در سخنرانی هایش تاکید ورزیده که تا تدویر جلسۀ انتخاب نامزد حزب دموکرات پیش خواهد رفت و از کارزار انتخاباتی کناره گیری نمی کند.

برای کسب نامزدی حزب دموکرات به کسب ۲۳۸۳ نمایندۀ انتخاباتی نیاز است و نامزد جمهوریخواه برای معرفی شدن به صفت کاندید رسمی حزب باید حمایت ۱۲۳۷ نماینده را داشته باشد.

XS
SM
MD
LG