لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در هلمند و تلفات سنگین نظامیان افغان


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

منابع امنیتی در هلمند می‌گویند که در اثر انفجار موتر بم‌گذاری شده در این ولایت، ده نظامی افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که حمله‌کنندۀ انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی یک پایگاه نظامیان افغان انفجار داده که به این نیروها تلفات سنگین وارد شده است.

در این حال، عمر زواک، سخنگوی والی هلمند روز چهارشنبه هفتم اکتوبر (۱۶ میزان) به صدای امریکا گفت که این انفجار ناوقت دیشب در منطقه "یخچال" از مربوطات ولسوالی گرشک این ولایت اتفاق افتاده است.

آقای زواک افزود که در این انفجار به نظامیان افغان تلفات وارد شده، اما تا اکنون شمار دقیق آن روشن نیست.

همچنان قول اردوی ۲۰۵ اتل می‌گوید که از یک انفجار مشابه بر یک مرکز نظامی افغان در ولسوالی معروف ولایت قندهار جلوگیری شده است.

جگرن خواجه یحیی علوی، سخنگوی این قول اردو گفت که شماری از مهاجمان با استفاده از یک موتر پر از مواد انفجاری می‌خواستند که یک مرکز نظامی را هدف قرار دهند، اما نیروهای امنیتی آنها را شناسایی کردند و از پا در آوردند.

آقای علوی افزود که در این رویداد به نیروهای امنیتی افغان آسیب نرسیده، اما وزارت دفاع ملی افغانستان در اعلامیه‌ای گفته که در این رویداد پنج نیروی امنیتی افغان زخمی شده اند.

تلفات نظامیان افغان در زابل

همزمان با این، یک منبع امنیتی در زابل که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که در نتیجۀ حملات طالبان بر یک مرکز نیروهای امنیتی افغان در شهر صفا، مرکز این ولایت، هفت منسوب پولیس کشته شده اند.

این منبع افزود که این نیروها مسوولیت تامین امنیت شاهراه کابل-قندهار را در مربوطات این ولایت به عهده داشتند. مقام‌های محلی ولایت زابل تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

طالبان تا اکنون در این موارد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG