لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان افراد مسلح در تخار ده کشته برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت تخار می‌گویند که در اثر درگیری میان افراد مسلح غیرمسوول ده تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

محمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار روز دوشنبه ۲۵ می (پنجم جوزا) به صدای امریکا گفت که این درگیری در روستای "قورق‌سای" ولسوالی کلفگان این ولایت به وقوع پیوسته است.

آقای هجری افزود: "دو قوماندان غیرمسوول روز گذشته با هم درگیر شدند که در نتیجهٔ آن ده نفر کشته شد. کشته‌ها از هر دو طرف اند. پولیس به ساحه رفته اوضاع در کنترول است و بررسی‌ها در این مورد آغاز شده است."

به گفته آقای هجری در این درگیری که برای چندین ساعت میان دو طرف ادامه داشت، یک باشنده محل که در این قضیه دخیل نبوده نیز کشته شده است.

سخنگوی والی تخار دلیل این درگیری مسلحانه را خصومت‌های شخصی عنوان کرد.

مقام‌های محلی ولایت تخار تایید کردند که سلاح غیرقانونی نزد هزاران باشنده این ولایت موجود است که گاه‌گاهی به درگیری مسلحانه می‌پردازند.

آقای هجری افزود که حکومت محلی این ولایت اقداماتی را برای خلع سلاح افراد مسلح غیرمسوول در برخی از ولسوالی‌های این ولایت آغاز کرده و تنها در ولسوالی چاه‌آب از نزد ده‌ها نفر سلاح‌های شان گرفته شده است.

سخنگوی والی تخار تاکید کرد که از چندین روز به این سو، یک هیاتی از مجلس نمایندگان افغانستان از کابل به ولسوالی چاه‌آب رفته و قرار است به خصومت‌های که از چندین سال میان قوماندانان پیشین جهادی در این ولسوالی جریان دارد نقطهٔ پایان گذاشته شود.

XS
SM
MD
LG