لینک های دسترسی

Breaking News

ضبط محمولۀ یک میلیارد دالری مواد مخدر در تایلند


مقام‌ها در تایلند یک محمولۀ قاچاقی مواد مخدر نوع کیتامین را کشف و ضبط کردند که به گفتۀ مقام‌ها ارزش آن به یک میلیارد دالر بالغ می‌شود.

ادارۀ مبارزه با مواد مخدر در تایلند روز پنجشنبه ۱۲ نومبر (۲۲ عقرب) گفت که این محموله که ۱۱.۵ تن وزن دارد و از یک گدام در شهر بنکاک کشف و ضبط شده است، احتمالاً به اروپا، جاپان یا کوریا قاچاق می‌شد.

مونتری ییمیم، رییس ادارۀ مبارزه با مواد مخدر تایلند گفت که حجم بزرگ این محموله نشان می‌دهد که شبکۀ چند ملیتی در قاچاق آن دست دارد. او گفت که تایلند این قضیه را در هماهنگی با سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.

آقای ییمیم گفت: "این مادۀ مخدر در تایلند مشهور نیست و عمدتاً در خارج، به شمول اروپا، آسترالیا، تایوان، جاپان و کوریا خرید و فروش می‌شود."

مسوولان در تایلند زمانی تحقیقات خود را برای ردیابی شبکۀ قاچاق کیتامین گسترش دادند که یک محمولۀ ۳۰۰ کیلوگرامی این ماده که از تایلند به تایوان قاچاق شده بود، توسط پولیس کشف و ضبط شد.

سومساک ثیپسوتین، وزیر عدلیۀ تایلند گفت: "کشف و ضبط این محموله فقط آغاز کار است، انجام تحقیقات بیشتر، منجر به کشف محموله‌های بیشتر نامشروع قاچاقبران مخدرات خواهد شد."

در طبابت، از کیتامین به شکل پودر یا محلول، برای بی‌حس کردن و نیز به صفت دوای ضد افسردگی کار گرفته می‌شود.

اما معتادان کیتامین را به خاطر تاثیرات خواب آور و توهم‌زای آن معمولاً به شکل زرقی، مخلوط با مشروب، انشاق به شکل پودر یا هم در درون سگرت، مصرف می‌کنند.

XS
SM
MD
LG