لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان برای تشدید جنگ در افغانستان آمادگی می‌گیرند – مقام‌ها


مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی افغانستان می‌گویند که طالبان برای تشدید جنگ در این کشور آمادگی می‌گیرند.

احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی این کشور روز شنبه سوم اپریل (۱۴ حمل) در یک نشست مشترک خبری گفت: " طالبان در حال گرفتن آمادگی استند این‌ها هیچ ارادۀ به صلح ندارند. آنان فعلاً مصروف جمع‌کردن حاصلات کوکنار استند و پس از این کار، پلان شان این است که در نقاط مختلف جنگ‌ها را بیشتر سازند."

حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت امور داخلۀ افغانستان در این نشست گفت که طالبان با آغاز فصل بهار حملات شان را در برخی شهر‌های بزرگ این کشور شدت داده اند.

آقای حیات افزود که تمام آمادگی برای مقابله با این گروه و دفع حملات شان در شهرهای بزرگ گرفته شده است.

او افزود: "طالبان متاسفانه در این اواخر به خصوص در شهرهای بزرگ مثل ننگرهار، هرات، مزار و دیگر شهرها پلان دارند که خشونت را ازیاد ببخشند...ما هدایت جدی به تمام نیروهای پولیس داده‌ایم تا جلو همچو اعمال شوم دشمن را بگیرند."

مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان می‌گویند که هنوز هم تمامی مراکز آموزشی طالبان در خاک پاکستان است و برنامه‌های مهم این گروه در خاک آن کشور تنظیم و اجرا می‌شود.

جنرال یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفت: "تمامی مراکز تعلیمی، تداوی و تجهیز طالبان در خاک پاکستان است."

آقای ضیا تاکید کرد که مقام‌های نظامی پاکستان بارها در نشست‌های "سه – چهار جانبه" حضور مراکز طالبان در خاک این کشور را تایید کرده اند.

رییس امنیت ملی افغانستان نیز تاکید کرد که گروه طالبان در این کشور مرکز تعلیمی ندارد و تمامی جنگجویان این گروه در خاک پاکستان آموزش می‌بینند.

پاکستان بارها چنین اظهارات مقام‌های حکومت افغانستان را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG