لینک های دسترسی

Breaking News

از سقوط ولسوالی ارغستان قندهار جلوگیری شد – مقام‌ها


مقام‌های امنیتی ولایت قندهار می‌گویند که از سقوط ولسوالی ارغستان این ولایت جلوگیری شده و در حال حاضر، نیروهای تازه نفس در بخش‌های آن مستقر شده اند.

غورزنگ افریدی، آمر امنیت قوماندانی امنیه این ولایت روز یکشنبه ۲۸ مارچ (هشتم حمل) به صدای امریکا گفت که طالبان روز گذشته حملات تهاجمی را بر مرکز ولسوالی ارغستان راه اندازی کردند و درگیری شدید میان دو طرف تا صبح امروز ادامه داشت.

آقای افریدی افزود: "جنگجویان طالبان نخست یک موتر بم‌گذاری شده را در نزدیکی قوماندانی امنیه انفجار دادند و پس از آن جنگ آغاز شد. این حملات طالبان عقب زده شده و در این درگیری‌ها، پنج منسوب پولیس زخمی شده اند."

او افزود که در این درگیری‌ها تلفات سنگین به جنگجویان طالبان وارد شده است که تا اکنون شمار دقیق آن روشن نیست.

در این حال، یک مقام امنیتی ولایت قندهار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در این حملات طالبان، پنج منسوب پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

مقام‌ها در مورد وارد شدن تلفات به غیرنظامیان در این درگیری‌ها تا اکنون چیزی نگفته اند.

در این حال، محمد رحیم ابدال، ولسوال ارغستان به صدای امریکا گفت که با تشدید خشونت‌ها در این ولسوالی، به باشندگان محل خسارات هنگفت مالی وارد شده است.

آقای ابدال افزود که در اثر درگیری‌ها در ماه‌های اخیر در این ولسوالی، دست کم، چهارهزار خانواده بی‌جا شده اند.

آقای ابدال افزود که پس از حملات گستردۀ طالبان در یک روز گذشته، نیروهای زیاد تازه نفس به این ولسوالی رسیده اند و در بخش‌های آن مستقر شده اند.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG