لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی حکومت افغانستان از تداوم روابط طالبان با القاعده


ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به گزارش سرمفتش پنتاگون گفته است که طالبان تعهدات شان را در توافقنامه صلح با ایالات متحده عملی نکرده اند و حکومت افغانستان در این بخش، نگرانی‌های جدی دارد.

سرمفتش وزارت دفاع ایالات متحده در گزارش سه ماهه به کانگرس امریکا گفته است که بر بنیاد گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد و فرماندهی مرکزی نظامیان امریکایی یا سنتکام، طالبان به حمایت شان از گروه القاعده ادامه داده اند.

در گزارش وزارت دفاع ایالات متحده آمده است که طالبان و القاعده حتی برای انجام حملات به نظامیان افغانستان، همکاری می‌کنند.

در واکنش به این گزارش، دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که پس از امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان، توقع حکومت افغانستان عملی‌شدن تعهدات طالبان به گونه کامل بود.

آقای مینه‌پال افزود: "انتظار ما این بود که تعهدات از طرف طالب به طور کامل عملی می‌شود. تا حال قناعت حکومت افغانستان و شرکای بین‌المللی به دست نیامده است. قطع روابط با گروه‌های تروریستی و ختم خشونت از تعهدات اصلی شان (طالبان) بود. متاسفانه در این بخش ما نگرانی‌های خود را داریم."

در گزارش وزارت دفاع ایالات متحده آمده است که طالبان پس از توافق صلح دوحه، حملات شان را برنظامیان افغان افزایش داده اند.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای گزارش سرمفتش پنتاگون را رد کرده و آن را "کمپاینی برای غرض‌های خاص" عنوان کرده اند.

وزارت دفاع ایالات متحده حدود بیست روز پیش نیز در گزارشی گفته بود که القاعده مانند همیشه با طالبان همکاری می‌کند تا به حکومت افغانستان آسیب بزند.

پیش از این، ملل متحد نیز گفته بود که طالبان در جریان گفتگوهای صلح با ایالات متحده، با گروه القاعده مشوره کرده و از دوام روابط خویش به آن شبکه، اطمینان داده بودند.

XS
SM
MD
LG