لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگترین محمولۀ کوکایین در اروپا ضبط شد


مقام‌های آلمانی گفته اند که یک محمولۀ مواد مخدر که حاوی ۲۳ تن کوکایین می‌باشد، از سوی مسوولان آلمانی و بلجیمی کشف و ضبط شده است.

ادارۀ گمرک آلمان روز چهارشنبه ۲۴ فبروری (ششم حوت) با نشر بیانیه‌ای گفته است که ۱۶ تن کوکایین که از پاراگوای قاچاق شده بود به تاریخ ۱۲ فبروری در بندر هامبورگ ضبط شد.

سپس تحقیقات در مورد این محموله سبب شد که مقام‌های بلجیمی موفق به کشف محمولۀ ۷.۲ تنی کوکایین در بندر انتورپ بلجیم شوند.

در همین حال مقام‌های هالندی گفته اند که یک مرد ۲۸ ساله را صبح چهارشنبه به ظن دست داشتن در قاچاق این دو محمولۀ کوکایین بازداشت کرده اند.

مقام‌های هر سه کشور تایید کرده اند که ضبط چنین محمولۀ بزرگ مخدرات در اروپا تا کنون پیشینه نداشته و این نخستین بار است که محموله‌ای با این بزرگی کشف و ضبط می‌شود.

مقام‌های گمرگ هامبورگ گفته اند که بسته‌های حاوی کوکایین در داخل بسته‌های بزرگتر حاوی گچ ساختمانی پنهان شده بود.

مقام‌های اروپایی گفته اند که در یک سال گذشته در مجموع ۱۰۲ تن کوکایین که از بیرون به قارۀ اروپا قاچاق شده بود، کشف و ضبط شده است.

حدود سه ماه پیش، مقام‌های مالیزیایی از کشف یک محمولۀ متامفامین که بیش از دو تن وزن و ۲۶.۲ میلیون دالر ارزش داشت، از یک قایق قاچاقبران در آب‌های سواحل غربی آن کشور خبر دادند.

یک ماه پیشتر از آن یک محمولۀ قاچاقی مواد مخدر نوع کیتامین در تایلند کشف و ضبط شد که به گفتۀ مقام‌ها ارزش آن به یک میلیارد دالر می‌رسید.

XS
SM
MD
LG