لینک های دسترسی

Breaking News

کابینهٔ جدید پاکستان حلف وفاداری یاد کرد


 آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان، مراسم سوگند اعضای کابینه را در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، برگزار کرد.
آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان، مراسم سوگند اعضای کابینه را در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، برگزار کرد.

کابینه ۱۹ عضوی پاکستان امروز دوشنبه ۱۱ مارچ (۲۱ حوت) به رهبری شهباز شریف، صدر اعظم جدید آن کشور، سوگند وفاداری یاد کرد.

مراسم سوگند اعضای کابینه را آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان، در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، در حضور شهباز شریف برگزار کرد.

شهباز شریف چند روز پیش در نتیجهٔ ایتلاف حزب مسلم لیگ نواز با چند حزب دیگر، بار دیگر به حیث صدراعظم پاکستان انتخاب شد. او بار نخست، از اپریل ۲۰۲۲ تا اگست ۲۰۲۳، پس از آن که پارلمان پاکستان به عمران خان، صدراعظم پیشین، رای عدم اعتماد داد، به حیث صدراعظم ایفای وظیفه کرد.

انتظار می‌رود که کابینهٔ جدید به رهبری شهباز شریف در نخستین نشست خود، به بحران اقتصادی، کمبود برق، افزایش حملات شبه‌نظامیان، روابط چالش‌برانگیز با حکومت طالبان در افغانستان و دیگر مسایلی که پاکستان با آن روبر است، بپردازد.

از جمله قانونگذاران و سیاستمداران برجسته‌ای که به کابینهٔ جدید معرفی شده اند، اسحاق دار، وزیر پیشین مالیه، خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پیشین و محسن نقوی، وزیر اعلی پیشین ایالت پنجاب اند.

رییس جمهور پاکستان که نقش تشریفاتی دارد، متحد اصلی شهباز شریف است.

حزب مردی (پیپلزپارتی) پاکستان به رهبری آصف علی زداری تاکنون در کابینه حضور نداشته است. اما بلاول بوتو زرداری، پسر وی، در نخستین دوره صدارت شهباز شریف، به عنوان وزیر امور خارجه کار کرده بود.

این در حالی است که روز یکشنبه هزاران حامی عمران خان، صدر اعظم پیشین این کشور، به جاده ها برآمده و در اعتراض به تقلب و دستکاری در انتخابات دست به تظاهرات زدند.

پولیس ده‌ها تن از هواداران خان را بازداشت کرد.

هوادارن عمران خان مدعی اند که هدف اصلی جعلکاری در انتخابات جلوگیری کسب اکثریت توسط حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان بود. کمیسیون انتخابات پاکستان این اتهام را رد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG