لینک های دسترسی

Breaking News

طرح به آتش کشیدن قرآن در سویدن سبب درگیری‌ها و هرج و مرج شد


پولیس در سویدن گفته است که طرح گروه راستگرای "سترام کارس" برای به آتش کشیدن نسخه‌های قرآن در سه روز گذشت، سبب درگیری‌های خشونت‌بار و تظاهرات متقابل در آن کشور شده است.

این گروه راستگرا توسط راسموس پالودان، سیاستمدار دنمارک تبار سویدنی، رهبری می‌شود که مخالف مهاجرت و اسلام است و تلاش دارد به صورت علنی نسخه‌هایی از قرآن را بسوزاند.

پولیس سویدن با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در جریان رویداد‌‌های مختلف شب گذشته در شهر جنوبی مالمو،‌ اعتراض کنندگان، زباله‌دانی‌ها، یک بس و یک موتر را به آتش کشیدند.

پولیس همچنان گفته است که در این جریان شماری از افراد ملکی به گونهٔ سطحی زخمی شده اند و شکایاتی از غارت برخی از دارایی های عامه نیز درج شده است.

درگیری‌های روز گذشته ۱۶ اپریل (۲۷ حمل) پس از راهپیمایی حامیان این گروه راست گرا آغاز شد.

روز پنجشنبه و جمعه نیز، در شهر‌های لنک‌پواینت و اوریبرو، ۱۰ افسر پولیس زخمی شدند و پولیس دو اعتراض کننده را بازداشت کرد.

در این حال، وزارت خارجهٔ عراق امروز ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) در اعتراض به این اقدام، شارژدافیر سویدن در بغداد را احضار کرده و هشدار داد که سوختاندن نسخه‌های قرآن می‌تواند بر روابط این کشور در کل با مسلمانان، کشورهای عرب و جوامع مسلمان در اروپا "عواقب جدی" داشته باشد.

گروه سترام کارس می‌خواهد راهپیمایی‌های بیشتر را در دو شهر دیگر سویدن راه اندازی کند، اما پولیس تا کنون به این راهپیمایی‌ها رسماً اجازه نداده است.

XS
SM
MD
LG