لینک های دسترسی

Breaking News

گذرگاه سپین بولدک – چمن به روی مسافرین و تجارت باز شد


سفارت پاکستان در کابل گفته است که گذرگاه سپین بولدک – چمن صبح روز سه شنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) به روی مسافرین و تجارت باز شده است.

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که گذرگاه سپین بولدک – چمن صبح امروز به روی مردم باز شد و در حال حاضر، رفت و آمد از این مسیر جریان دارد.

آقای خان افزوده است که روند صادرات از این مسیر به پاکستان آغاز شده و با بازشدن این گذرگاه، ده‌ها موتر لاری، میوه تازه را از این مسیر به پاکستان انتقال داده اند.

برخی از مقام‌های طالبان در قندهار نیز از باز شدن دوبارۀ گذرگاه سپین بولدک – چمن خبر داده و گفته اند که این مرز پس از گفتگوها میان مقام‌های مرزی دو کشور به روی مردم و تجارت باز شد.

آنان گفته اند که این گذرگاه پس از این، از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ عصر به روی رفت و آمد مردم و کاروان‌های تجارتی باز خواهد بود.

گفته می‌شود که از این گذرگاه به کسانی اجازۀ رفت و آمد داده می‌شود که تابعیت پاکستان و یا پاسپورت افغانستان با ویزای پاکستان داشته باشند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، پاکستان تمامی راه‌ها میان دو کشور را به روی رفت و آمد مسافران بسته کرد، اما از چندین روز به این‌سو، به افرادی اجازۀ ورود به خاکش را می‌دهد که پاسپورت و ویزه دارند.

این در حالی است که سفارت پاکستان اخیراً گفت که دروازۀ تورخم را به روی صدها، دانشجوی افغان که در پوهنتون‌های این کشور درس می‌خوانند، باز کرده است.

این سفارت به تاریخ ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) در اعلامیه‌ای، نام‌های حدود ۹۵۰ محصل افغان را نشر کرد و از آنان خواست که برای از سرگیری دروس شان، به پوهنتون‌ها در این کشور حاضر شوند.

XS
SM
MD
LG