لینک های دسترسی

Breaking News

محفل عروسی دسته‌جمعی ۵۰ زوج در قندهار برگزار شد


مراسم عروسی دسته‌جمعی ۵۰ زوج جوان به حمایت مالی یک نهاد به نام "بنیاد خیریه سیلاب" روز سه‌شنبه ۲۸ فبروری (نهم حوت) در قندهار برگزار شد.

این جوانان به دلیل فقر اقتصادی قادر به برگزاری مراسم ازدواج شان نبودند. در این محفل که در یکی از هوتل‌های شهر قندهار برگزار شد، بر علاوهٔ تازه عروس‌ها و دامادان، بسیاری اعضای خانواده‌های آنان و برخی از تاجران اشتراک کرده بودند.

سید احمد سیلاب، مسوول این بنیاد خیریه هدف از برگزاری این عروسی دسته‌جمعی را دست‌گیری خانواده‌ها و به ویژه جوانان فقیر عنوان کرد و گفت که بسیاری از جوانان در افغانستان به دلیل فقر قادر به پرداخت هزینه عروسی خود نیستند.

سیلاب اضافه کرد که به دلیل رسم و رواج‌های ناپسند و مصارف کمرشن عروسی، بسیاری جوانان دست به مهاجرت به کشورهای خارجی زده و همچنان شمار دیگر آنان معتاد به مواد مخدر می‌شوند.

او اضافه کرد که آنان به برگزاری عروسی‌های دسته‌جمعی در برخی ولایات افغانستان ادامه داده اند، تا از مصارف عروسی‌ها، رسم و رواج‌های نادرست، رقابت‌های ناسالم و اسراف در این کشور جلوگیری شود.

آقای سیلاب ابراز امیدواری کرد که فرهنگ برگزاری مراسم‌ عروسی‌ دسته‌جمعی به هدف دست‌گیری کسانی که توان ازدواج را ندارند، در میان شهروندان این کشور نهادینه شود.

او همچنان خواستار کاهش طویانه شده و از خانواده‌ها خواست که نباید به خاطر رسم و رواج‌های نادرست و مصارف هنگفت عروسی، زندگی جوانان را از بین ببرند.

گفته می‌شود که بنیاد خیریه سیلاب برای هر زوج ۲۰۰ قلم وسایل خانه نیز هدیه داده است.

XS
SM
MD
LG