لینک های دسترسی

Breaking News

بی‌سرنوشتی ده‌ها تن از منسوبین اردوی پیشین افغانستان در هند


مداومین زن اردوی ملی پیشین افغانستان در حال تمرینات نظامی
مداومین زن اردوی ملی پیشین افغانستان در حال تمرینات نظامی

شماری از افسران، بریدملان و سربازان اردوی پیشین افغانستان که برای آموزش به هند رفته بودند، اکنون بی‌سرنوشت مانده اند.

یکی از بریدملان بدون ذکر نامش به صدای امریکا گفت که با ده‌ها تن از هم‌رزمانش به تاریخ دهم اگست سال روان میلادی از طریق بورس آموزش‌ نظامی به هند سفر کردند.

او افزود که از چندی به این سو آموزش‌های شان در اکادمی‌های نظامی به پایان رسیده و اکنون در حالت بی‌سرنوشت به سر می‌برند.

این بریدمل اردوی پیشین افغانستان اضافه کرد: "در پارک‌ها و جاده‌های دهلی شب و روز خود را می‌گذرانیم و در وضعیت بسیار خراب قرار داریم. همچنین خانواده‌های ما در افغانستان در بدترین وضعیت اقتصادی و روحی قرار گرفته اند."

یکی دیگر از این نظامیان اردوی پیشین که نخواست نامش به دلایل امنیتی ذکر شود، گفت که در حال حاضر، هزینۀ خوراک و زندگی را ندارند.

او گفت: "امیدوارم که صدای ما را به مقامات هندی و سایر کشورها برسانید که به حال ما توجه شود."

یکی از افسران اردوی پیشین نیز به صدای امریکا گفت که با ختم آموزش‌های نظامی شان، حکومت هند آن‌ها را به سفارت افغانستان در دهلی‌نو معرفی کرده است.

این افسر اردوی پیشین افغانستان افزود: "با تاسف سفارت افغانستان هیچ‌گونه کمکی کرده نتوانست و ما در یک حالت بد و بی‌سرنوشتی قرار داریم."

این نظامیان اردوی پیشین افغانستان از کشورهای که نظامیان پیشین افغان را از رهگذر مالی و تجهیزات حمایت می‌کردند، می‌خواهند که زمینۀ پناهندگی شان را در یک کشور سومی فراهم کنند.

طالبان عفو عمومی اعلام کرده اند، اما در مورد نظامیانی که در سایر کشورها برای فراگیری آموزش‌های نظامی رفته اند تا اکنون تصمیمی اتخاذ نکرده اند.

XS
SM
MD
LG