لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها هزار نفر به حمایت عمران خان در اسلام آباد به جاده‌‌ها بر‌آمدند


ده‌ها هزار نفر روز یکشنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) در اسلام آباد به حمایت از عمران خان، صدراعظم پاکستان دست به تظاهرات زدند.

انتظار می رود که پارلمان پاکستان به تاریخ چهارم اپریل سال روان میلادی در مورد باقی ماندن آقای خان در کرسی صدارت رای گیری کند.

احزاب مخالف حزب حاکم پاکستان به صورت مشترک طرح رای عدم اعتماد را به پارلمان آن کشور پیشنهاد کرده اند و تلاش دارند تا این ستارهٔ پیشین کرکت را از کرسی صدارت برکنار کنند.

این احزاب مخالف آقای عمران خان را به سوی مدیریت کشور و سوی مدیریت اقتصاد و پالیسی خارجی متهم کرده اند.

آقای خان که در روز یکشنبه در جمع حامیان‌اش از حزب تحریک انصاف پاکستان سخنرانی می کرد، اتهامات احزاب مخالف را رد کرد و گفت که برندهٔ رای گیری در پارلمان کشورش خواهد شد.

اما تحلیلگران گفته اند که از زمان رسیدن عمران خان به کرسی صدارت در سال ۲۰۱۸ میلادی، این بزرگترین چالش جدی برای او است.

صدراعظم پاکستان در جریان سخنرانی‌اش گفت که طرح رای عدم اعتماد از سوی احزاب مخالف کشورش ناشی از یک "توطیهٔ خارجی" است.

آقای خان گفت:‌ "پول از خارج به داخل پاکستان به هدفی انتقال داده می شود تا حکومت تغییر کند. مردم خود ما مورد استفاده قرار می‌گیرند."

صدراعظم پاکستان خطاب به مظاهره کنندگان گفت: "ما به صورت کتبی تهدید شده ایم، اما به خاطر منافع ملی خود سازش نمی‌کنیم."

عمران خان با نشان دادن کاپی اوراقی به حامیان اش گفت که اتهام توطیهٔ خارجی را که مطرح کرده است،‌ در مورد آن ''ثبوت'' دارد، اما در مورد محتویات آن معلومات نداد.

صدراعظم کنونی پاکستان افزود که شماری از "قدرت‌های خارجی" نمی خواهند که حکومت زیر امرش پالیسی های مستقل خارجی را دنبال کند، اما نه در مورد جزییاتی ارایه کرد و نه از کشوری نام برد.

آقای خان در بخشی از سخنرانی‌اش گفت که "زمان حالا تغییر کرده است...همه را دوست خود می سازیم [اما] غلام آنها نخواهیم بود."

رهبران حزب مخالف و تحلیلگران گفته اند که عمران خان حمایت نظامیان پر قدرت آن کشور را از دست داده است،‌ نظامیانی که به گفتهٔ آنها پیروزی وی را در انتخابات تنظیم کردند.

XS
SM
MD
LG