لینک های دسترسی

Breaking News

سه مقام پولیس افغان به بند محکوم شدند – لوی سارنوالی


لوی سارنوالی افغانستان گفته است که سه مقام پولیس این کشور به اتهام همکاری با قاچاقبران و دست‌داشتن در فروش مواد مخدر بازداشت و محکوم به زندان شده اند.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان به صدای امریکا گفت که میان‌ احمد، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل پس از تحقیقات سارنوالی به ۱۷ سال و سه ماه زندان محکوم شد.

آقای رسولی همچنین گفت که لمر، یک مقام دیگر پولیس به هفت و نیم سال زندان محکوم شده و نورالدين و محمد عيسی دو متهم دیگر هر یک به یک و نیم سال زندان محکوم شده اند.

وزارت داخله گفته است که لمر، آمر کشف مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت کابل بود، اما تا هنوز در مورد سمت نورالدین و محمد عیسی، نهادهای حکومت چیزی نگفته اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله هفته گذشته اعلام کرد که میان احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کابل، خود یکی از بزرگترین قاچاقبران و مافیای مواد مخدر بود که بازداشت شده است.

بر اساس معلومات این وزارت، این مقام بلند پایه پولیس در تمامی حوزه‌های شهر کابل مواد مخدر را تکثیر می‌کرده و از فروشندگان مواد مخدر باج می‌گرفت.

همچنان وزارت داخله از بازداشت، فرمانده تیم عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل، معاون مدیریت کنترول مواد کیمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل، آمر تحلیل و ارزیابی مدیریت مبارزه با مواد مخدر و آمر کشف مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت نیز به اتهام دست‌داشتن در قاچاق و فروش مواد مخدر خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG