لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های غور: طالبان سه عضو خانوادۀ بسم‌الله عادل ایماق را کشتند


مقام های امنیتی ولایت غور می‌گویند که طالبان دیشب بر منزل برادر بسم‌الله عادل ایماق، خبرنگاری که حدود دو ماه پیش در این ولایت ترور شد، حمله کرده و سه عضو خانوادۀ وی را کشته اند.

نیک محمد نیکزاد، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غور روز جمعه ۲۶ فبروری (هشتم حوت) به صدای امریکا گفت که این رویداد در ساحهٔ "تیغه تیمور" در ۲۰ کیلومتری غرب شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت به وقوع پیوسته است.

آقای نیکزاد افزود که در این حملۀ طالبان برادر و دو برادر زادۀ آقای ایماق را کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کرده اند.

او علاوه کرد: "در حمله افراد طالبان، نخست ‌صبغت‌الله ایماق زخمی شده و هنگام انتقال وی به سوی شهر فیروز کوه، دوباره در مسیر راه با کمین گروه طالبان مواجه شدند که د‌ر نتیجهٔ آن ‌یک دختر ۱۲ ساله وی و برادرزاده ۲۵ ساله‌اش بر اثر گلوله‌باری بر موتر حامل آنان جان باختند."

این مقام امنیتی ولایت غور تاکید کرد که یک هیات با صلاحیت برای بررسی چگونگی وقوع این رویداد به محل اعزام شده است.

بستگان قربانیان، اجساد آنان را در مقابل ساختمان ولایت غور انتقال داده و دست به اعتراض زده اند.

آنان از مقام‌های محلی ولایت غور و نهادهای امنیتی افغانستان خواسته اند که این موضوع را به گونۀ جدی پیگیری کرده و عاملان آن را به پنجه قانون بسپارند.

بسم الله عادل ایماق، خبرنگار و مدیر مسوول رادیوی صدای غور حدود دو ماه پیش زمانی که به سوی خانه‌اش در غرب شهر فیروزکوه در حرکت بود، مورد حملۀ افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

پس از ترور این خبرنگار محلی ولایت غور، رياست عمومی امنيت ملی افغانستان عزت‌الله بيگ، عضو شورای ولایتی این ولایت را عامل ترور بسم‌الله عادل ايماق و عبدالرحمان عطشان، عضو دیگر این شورا عنوان کرد و افزود که بیگ در جریان درگیری با نیروهای امنیت ملی کشته شده است.

XS
SM
MD
LG