لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ مسلحانه در واشنگتن سه کشته برجا گذاشت


مقامات در ایالت واشنگتن امروز ۲۴ جنوری (چهارم دلو) گفتند که یک مرد مسلح در شهر یاکیما،‌ سه نفر را به ضرب گلوله کشت.

پولیس گفته است که به نظر می‌رسد این حمله بدون هیچ گونه تحریک صورت گرفته باشد.

متیو موری، رییس پولیس شهر یاکیما، گفت که ظاهراً میان دو طرف هیچ تنشی وجود نداشت و پولیس فلم‌های کمره‌های امنیتی در ساحه‌ را بررسی می‌کند.

پولیس گفت که این مرد مسلح یک نفر را در داخل یک خوراکه فروشی، نفر دوم را در مقابل آن و نفر سوم را اندکی دور تر به ضرب گلوله کشته و از ساحه فرار کرده است.

رییس پولیس مظنون اصلی را جیرد هاداک ۲۱ ساله معرفی کرده و گفته است که او پس از گلوله باری از یک تانک تیل موتری را دزدیده و ساحه را ترک کرده است.

مقامات گفته اند که انگیزهٔ این حملات را نمی‌دانند، اما برای دستگیری این فرد هر چه در توان دارند، انجام خواهند داد.

این در حالی است که روز گذشته در اثر دو گلوله باری جداگانه در ایالت کالیفورنیا ۱۸ نفر کشته شدند.

در یک رویداد جداگانه، به گفته مقامات، در اثر گلوله‌باری در یک برنامه آموزشی برای جوانان در معرض خطر در ایالت آیووا، دو شاگرد کشته و بنیانگذار این برنامهٔ آموزشی به شدت زخمی شده است.

پس از گلوله‌باری‌های مرگبار، رییس جمهور امریکا امروز از کانگرس این کشور خواست تا فوراً برای وضع ممنوعیت بر اسلحۀ تعرضی اقدام کند.

جو بایدن با نشر بیانیه‌ای گفت: "می‌دانیم که آفت خشونت مسلحانه در سرتاسر امریکا مستلزم اقدام قوی‌تر است. یکبار دیگر هر دو مجلس کانگرس را ترغیب می‌کنم تا فوراً اقدام کرده و طرح منع اسلحۀ تعرضی را به من بفرستند و برای مصوون نگهداشتن اجتماعات، مکاتب، محلات کار و خانه‌های امریکایی‌ها اقدام کنند."

گروهی از سناتوران امریکایی روز دوشنبه طرح "ممنوعیت اسلحۀ تهاجمی" و طرح دیگری را به اعضای کانگرس دوباره پیشکش کردند که بر اساس آن، سن مجاز برای خرید اسلحۀ تعرضی باید به ۲۱ سال افزایش یابد.

بر اساس آمار وبسایت آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۲۳ جنوری سال روان ۲۷۹۰ نفر در سراسر ایالات متحده در اثر خشونت با اسلحه کشته شده اند. قربانیان این خشونت‌ها شامل ۱۲۰۶ قتل عمد و غیر عمد،‌ ۱۵۸۴ خودکشی،‌ ۳۸ گلوله‌باری دسته جمعی و شش قتل دسته جمعی می‌شود.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG