لینک های دسترسی

Breaking News

سه گلوله‌باری جداگانه در امریکا نه کشته برجا گذاشت


مقامات روز دوشنبه ۲۳ جنوری (چهارم دلو) گفتند که در اثر سه گلوله‌باری جداگانه در ایالت‌های کالیفورنیا و آیووا نه نفر کشته شدند.

به گفتهٔ مقامات شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفورنیا، هفت نفر در دو گلوله‌باری مرتبط در یکی از تاسیسات زراعتی کشته شدند و یک فرد مظنون به ارتباط این گلوله‌باری دستگیر شده است. افسران پولیس گفته اند که چونلی ژایو، فرد مظنون که ۶۷ سال سن دارد در بازداشت به سر می‌برد.

یک افسر پولیس ساحهٔ سن متیو گفته است که جسد چهار نفر در یک محل گلوله‌باری پیدا شده و نفر پنجم به شدت زخمی شده است. به گفتهٔ پولیس، سه نفر دیگر چند کیلومتر دورتر از این محل در اثر گلوله‌باری کشته شده اند.

مقامات معتقدند که ژایو کارگر در یکی از تاسیسات زراعتی است،‌ جاییکه قربانیان گلوله‌باری نیز در آنجا به حیث کارگر ایفای وظیفه می‌کردند. شماری از قربانیان در محل گلوله‌باری زندگی می‌کردند و کودکان ممکن شاهد گلوله‌باری باشند. با آنهم ارتباط میان دو گلوله‌باری تا حالا مشخص نشده است.

مقامات پولیس گفته اند که انگیزهٔ این گلوله‌باری ها تا اکنون مشخص نشده است، اما برخی مقامات گفته اند که فرد مظنون یک "کارگر ناراضی" است.

این گلوله‌باری یک روز پس از آن صورت گرفت که در گلوله‌باری دسته جمعی روز یکشنبه ۲۲ جنوری در ایالت کالیفورنیا ۱۱ نفر کشته و نه نفر دیگر زخمی شدند.‌

مهاجم مسلح در حالی بر باشندگان محلی گلوله باری کرد که آنان سرگرم تجلیل از سال نو قمری بودند. شاهدان گفته اند که فرد مهاجم با استفاده از سلاح نیمه‌خودکار به سوی مردم گلوله‌باری کرد.

در یک رویداد جداگانه، به گفته مقامات، در اثر گلوله‌باری در یک برنامه آموزشی برای جوانان در معرض خطر در ایالت آیووا، دو شاگرد کشته و بنیانگذار این برنامهٔ آموزشی به شدت زخمی شده است.

پولیس محلی گفته است که یک فرد مظنون را دستگیر کرده است و تاکید کرد که این گلوله‌باری هدفمند بوده، نه تصادفی. با‌آنهم، تا اکنون انگیزهٔ این گلوله‌باری مشخص نشده است.

بر اساس آمار وبسایت آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۲۳ جنوری سال روان ۲۷۹۰ نفر در سراسر ایالات متحده در اثر خشونت با اسلحه کشته شده اند. قربانیان این خشونت‌ها شامل ۱۲۰۶ قتل عمد و غیر عمد،‌ ۱۵۸۴ خودکشی،‌ ۳۸ گلوله‌باری دسته جمعی و شش قتل دسته جمعی می‌شود.

XS
SM
MD
LG