لینک های دسترسی

Breaking News

سه واقعۀ جدید کروناویروس در هرات ثبت شد


وزارت صحت عامه افغانستان از سه واقعه جدید کروناویروس در ولایت هرات خبر داده است که با ثبت این واقعات جدید، شمار افرادی که به این ویروس در افغانستان مبتلا شده اند، به چهار نفر رسید.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت روز شنبه هفتم مارچ (۱۷ حوت) گفت که از میان ۳۶ نمونۀ واقعه مشکوک کروناویروس که در ۲۴ ساعت گذشته به این وزارت فرستادۀ شده بود، سه واقعه آن مثبت شناسایی شده و موارد دیگر منفی بوده اند.

آقای مایار افزود که افراد مبتلا به کروناویروس در ولایت هرات و در بخش ویژه ( وارد تجرید یا Isolation Ward) که به هدف تداوی بیماران مبتلا به کروناویروس اختصاص داده شده است، تحت درمان اند.

با ثبت نخستین واقعه مثبت کروناویروس در روزهای اخیر در ولایت هرات، وزارت عامه افغانستان در این ولایت وضعیت اضطرار اعلام کرد و از باشندگان این ولایت خواست که از رفت و آمد به ولایت‌های دیگر خودداری کنند.

نخستین فرد مبتلا به این ویروس از شهر قم ایران به افغانستان برگشته بود که به گفته وزارت صحت هنوز هم این مرد ۳۵ ساله تحت مراقبت‌های جدی قرار دارد.

پیش از این وزارت معارف گفت که ممکن سال تعلیمی در ولایت هرات به هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس در این ولایت با تاخیر آغاز شود.

این در حالی است که روز گذشته سفارت پاکستان در کابل قنسلگری‌اش را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در هرات بست.

این سفارت از مراجعین‌اش در هرات خواست که تا مدت ۱۵ روز از مراجعه به این قنسلگری خودداری کنند.

XS
SM
MD
LG