لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات ناشی از کروناویروس بیشتر از ۳۳۰۰ نفر شد


سازمان جهانی صحت می گوید که کروناویروس تا حال حدود ۳۳۰۰ نفر را از بین برده و ۹۸۰۰۰ نفر دیگر به ان مبتلا می باشد.

به گفته این سازمان علاوه برچین در کشور های دیگر نیز این ویروس به شدت گسترش یافته و تعداد زیاد مردم به آن مبتلا شده اند.

قرار تازه ترین راپورها ۱۴۳ نفر دیگر نیز در چین به این ویروس مبتلا شده اند. با آنهم شماری زیادی از بیماران در این کشور بعد از تداوی از شفاخانه ها مرخص شده و در بعضی مناطق زندگی شکل عادی را به خود گرفته است.

شی جیپنگ، رییس جمهور چین سفر خویش را به چاپان به تعویق انداخته است. چاپان اعلان نموده که تمام اتباع خارجی را قرنطین می کنند.

بعد از چین، کوریای جنوبی شمارزیادی از مبتلایان کروناویروس را دارد. آسترالیا، ایران و چین پرواز های شانرا به کوریای جنوبی متوقف ساخته اند. اندونیزیا نیز پرواز های خویش را به بعضی شهرهای کوریا متوقف ساخته است.

مقام های واتیکان روز جمعه ۶ فبروری (۱۶حوت) اعلان کردند که یک نفر در این کشور نیز به کروناویروس مبتلا شده است.

ماتیو برونی، سخنگوی واتیکان گفت که کلینک های صحی بسته شده اند ولی شعبات عاجل باز اند. وی در باره شخص مصاب اطلاعات بیشتر بدست نداد.

در همین حال قرار گزارشات، پاپ فرانسس رهبر مذهبی واتیکان نیز معاینه شده و به کروناویروس مبتلا نیست.

از طرف دیگر وزارت صحت کشور کامرون مثبت بودن اولین واقعه کروناویروس را در این کشور تایید کرده گفت که شخص مبتلا از فرانسه بوده، ۵۸ ساله و ماه قبل به فرانسه سفر کرده بود.

در فلسطین هم هفت واقعه کروناویروس ثبت شده است. محمود عباس، رهبر فلسطین روز جمعه حالت اضطراری اعلان کرده و مکتب ها را برای یک ماه تعطیل کرد.

در ایران و ایتالیا به دلیل هراس از ابتلا به کروناویروس مکاتب بسته شده اند.

از زمان گسترش کروناویروس در چین تا حال در تمام جهان حدود ۹۸۰۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و اضافه تر از ۳۳۰۰۰ نفر جان هایشانرا از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG