لینک های دسترسی

Breaking News

سه واقعۀ مثبت پولیو در هلمند ثبت شد


مقام‌های افغان از ثبت سه واقعۀ جدید پولیو در ولایت هلمند خبر داده اند.

عبدالقیوم پخلا، رییس اجرایی مبارزه با پولیو در جنوب افغانستان روز یکشنبه ۲۸ جون (هشتم سرطان) به صدای امریکا گفت که سه کودک (دو پسر و یک دختر) در ولسوالی ریگ ولایت هلمند به پولیو مبتلا شده اند.

آقای پخلا افزود: " این کودکان ۱۳، ۱۸ و ۲۴ ماهه اند."

او افزود که این کودکان واکسین پولیو نشده بودند.

به گفته مقام‌ها، ولسوالی ریگ از ولسوالی‌های نستباً ناامن ولایت هلمند است که در دو سال گذشته واکسین پولیو در آن به گونهٔ سراسری تطبیق نشده است.

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف)افزایش رقم واقعات مثبت را در ولایات جنوبی افغانستان نگران کننده عنوان کرده و گفته است که در حال حاضر ویروس پولیو صدها کودک را در این ولایت‌ها تهدید می‌کند.

سید کمال شاه، مسوول ارتباطات عامه بخش پولیو اداره یونیسف به صدای امریکا گفت که با افزایش گرمی هوا ممکن است شمار واقعات مثبت پولیو در ولایات جنوبی افغانستان به ویژه در ولایت هلمند افزایش یابد.

آقای کمال شاه از خانواده‌ها خواست تا کودکان شان را برای واکسین به مراکز صحی ببرند و از فلج شدن آنان جلوگیری کنند.

این در حالی است که وزارت صحت عامۀ افغانستان دو روز پیش از ثبت چهار واقعۀ مثبت پولیو در این کشور خبر داد.

مسوولان در این وزارت تایید کرده اند که این واقعات تازه در ترینکوت مرکز ارزگان، ولسوالی دیشوی هلمند، بالابلوک فراه و ولسوالی قادس بادغیس ثبت شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار واقعات مثبت پولیو در جریان سال جاری در ولایت‌های قندهار، هلمند، زابل و ارزگان به ۱۶ مورد و در سراسر افغانستان به ۲۶ مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG