لینک های دسترسی

Breaking News

مدیر اجرایی تیک‌تاک به سوالات قانونگذاران امریکایی پاسخ داد


مدیر اجرایی تیک‌تاک روز پنجشنبه ۲۳ مارچ (سوم حمل) در تلاش برای بقای این شبکهٔ اجتماعی در جلسهٔ استماعیهٔ کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان کانگرس امریکا به سوالات قانونگذاران امریکایی پاسخ داد.

در این جلسهٔ استماعیه که چندین ساعت طول کشید، شو زی چیو، مدیر اجرایی تیک‌تاک به سوالات قانونگذاران امریکایی در مورد اتهامات استفاده از این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها، مصونیت اطلاعات کاربران، دسترسی حکومت چین به اطلاعات کاربران، پیشبرد مخفیانهٔ برنامه‌های حزب کمونیست چین و تاثیر استفاده آن بالای نوجوانان، پاسخ داد.

تیک‌تاک در سراسر کشورهای غربی تحت فشار قرار دارد و ایالات متحده، بریتانیا و کانادا استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک را در تمام وسایل دولتی ممنوع اعلام کرده اند.

ایالات متحده هراس دارد که ممکن این اپلیکیشن برای جاسوسی بر امریکایی‌ها استفاده شود و قانونگذاران امریکایی تلاش دارند تا استفاده از این اپلیکیشن را در سراسر امریکا ممنوع کنند.

ادارهٔ جوبایدن رییس جمهور ایالات متحده گفته است که تیک‌تاک یا مالکیت چینی خود را کنار بگذارد یا با ممنوعیت کامل مواجه خواهد شد.

اما مدیر اجرایی تیک‌تاک در سخنان افتتاحیهٔ خود به قانوگذاران گفت: "بایت‌دنس تحت مالکیت یا کنترول حکومت چین نیست و یک شرکت خصوصی است."

او افزود: "ما معتقدیم آنچه لازم است قوانین واضح و شفاف است که در مجموع بالای همه شرکت‌های فناوری اعمال می‌شود. مالکیت، هسته اصلی رسیدگی به این نگرانی‌های نیست."

کتی مک‌موریس راجرز، رییس کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان گفت: "تیک‌تاک همواره مسیر کنترول بیشتر، نظارت بیشتر و تقلب بیشتر را انتخاب کرده است. سکوی شما باید ممنوع شود."

این جمهوری‌خواه با اشاره به حزب کمونیست چین افزود که ۱۵۰ میلیون کاربر امریکایی در تیک‌تاک "امریکایی‌های هستند که حزب کمونیست چین می‌تواند اطلاعات حساس را در مورد آنها جمع‌آوری کند و آنچه را که ما در نهایت می‌بینیم، می‌شنویم و باور می‌کنیم کنترول کند".

تیک‌تاک که متعلق به شرکت بایت‌دنس (ByteDance) چینی است، گفته است که کارمندان این شرکت به معلومات کاربران امریکایی دسترسی دارند، اما بارها اتهامات مربوط به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران یا واگذاری کنترول اپلیکیشن به دولت چین را رد کرده است.

اما مدیر اجرایی تیک‌تاک امروز در قسمتی از سخنان خود مجبور شد تا اعتراف کند که برخی از معلومات شخصی امریکایی‌ها در معرض قوانین چین قرار دارد، ولی اصرار کرد که به زودی تغییر خواهد کرد.

پیش از جلسه استماعیه، وزارت تجارت چین گفت که با فروش اجباری تیک‌تاک "قاطعانه مخالفت خواهد کرد" و تاکید کرد که هرگونه فروش یا انشعاب این شبکهٔ اجتماعی باید توسط مقامات چینی تایید شود.

شو جوتینگ، سخنگوی این وزارت افزود: "اجبار به فروش تیک‌تاک... اعتماد سرمایه گذاران کشورهای مختلف از جمله چین را برای سرمایه گذاری در ایالات متحده به طور جدی تضعیف می کند."

XS
SM
MD
LG