لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پولیس از احتمال حملۀ دیگر بر مقر کانگرس امریکا


ادارۀ پولیس مقر کانگرس ایالات متحدۀ امریکا هشدار داده است که اطلاعات استخباراتی در مورد احتمال حملۀ دیگر بر مقر کانگرس امریکا جدی گرفته شود.

مقام‌های پولیس امنیت مقر کانگرس ایالات متحده روز چهارشنبه سوم مارچ بر اساس اطلاعات استخباراتی هشدار دادند که یک گروه ملیشه‌ای حلمه‌ای را طرح‌ریزی کرده است تا روز پنجشنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) بر ساختمان کانگرس یورش ببرد.

ادارۀ پولیس امنیتی کانگرس امریکا با نشر بیانیه‌ای گفته است: "از قبل تدابیر امنیتی را بیشتر کرده ایم که ایجاد موانع فزیگی و افزایش نیروی پولیس شامل آن است تا امنیت مقر کانگرس، مردم و منسوبان پولیس تامین شود. ادارۀ ما برای توقف هرگونه تهدید بر مقر کانگرس با مقام‌های محلی، ایالتی و فدرال کار می‌کند."

پس از حملۀ طرفداران دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده بر مقر کانگرس امریکا این ساختمان توسط نیروهای گارد ملی محافظت شده و در اطراف آن کتاره‌های بلند فلزی بنا شده است.

به تاریخ ششم جنوری سال روان، طرفداران آقای ترمپ در حالی بر مقر کانگرس یورش بردند که جلسۀ هر دو مجلس کانگرس برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا جریان داشت.

پنجشنبه چهارم مارچ با تیوری توطیۀ راست‌گرایان افراطی پیوند دارد که دونالد ترمپ که نتیجۀ انتخابات را نپذیرفته و آن را آگنده از تقلب خوانده بود، دوباره به قدرت باز خواهد گشت.

تا سال ۱۹۳۳ روسای جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا به تاریخ چهارم مارچ مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به جا می‌آوردند اما در بیش از ۹۰ سال اخیر این مراسم به تاریخ ۲۰ جنوری برگزار می‌شود.

اوایل هفتۀ روان، ادارۀ تحقیقات فدرال و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در یک آگهی مشترک استخباراتی به مقام‌های پولیس محلی هشدار دادند که ملیشه‌های افراطی مردم را برای سفر به واشنگتن دی سی ترغیب می‌کنند تا کنترول مقر کانگرس امریکا را در دست بگیرند.

این تهدیدات سبب شد که مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسۀ عمومی خود را که برای روز پنجشنبه چهارم مارچ برنامه ریزی شده بود، فسخ کند. اما جلسات مجلس سنای امریکا امروز برگزار خواهد شد.

قانونگذاران امریکایی تا کنون چندین جلسۀ استماعیه را برگزار کرده اند تا بدانند که پیش از یورش ششم جنوری چه‌ها مشخص بود و ادارات امنیتی محلی و فدرال برای مهار کردن آن چه اقدامی کردند.

وزارت عدلیۀ ایالات متحده بیش از ۳۰۰ نفر را به دخالت در حمله بر مقر کانگرس امریکا متهم کرده است؛ رویدادی که در آن پنج نفر به شمول یک منسوب پولیس کشته شد.

XS
SM
MD
LG