لینک های دسترسی

Breaking News

میلی: نظامیان در حل منازعات انتخاباتی امریکا نقش ندارند 


جنرال مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده گفته است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر جنجال به میان میاید، نیروهای نظامی هیچ نقشی در حل آن نخواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در پاسخ نوشتاری که دیروز ۲۸ اگست (هفتم سنبله) به دو عضو دموکرات کانگرس ایالات متحده فرستاده شده است، جنرال میلی گفته است: "در صورت بروز جنجال در بخش های از انتخابات، بر اساس قانون، محاکم و کانگرس ایالات متحده باید آنرا حل کنند، نه نظامیان."

این اظهارات آقای میلی،‌ تصریح مجدد موقف غیرسیاسی نیروهای نظامی است، اما این مطلب در لابلای پرسش‌های مطرح می‌شود که اگر نتایج انتخابات مورد پذیرش یک جانب قرار نگیرد، چه اتفاق خواهد افتاد.

این در حالی است که جوبایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه جون گفته بود که اگر دونالد ترمپ در انتخابات بازنده شود و نتیجهٔ انتخابات را نپذیرد، او اطمینان دارد که عساکر، رییس جمهور ترمپ را از قصر سفید بیرون خواهند کرد.

رییس جمهور ترمپ نیز، اتهام وارد کرده است که در انتخابات تقلب صورت خواهد گرفت، اما او نگفته است که آیا نتایج رسمی انتخابات را خواهد پذیرفت یا نه.

نگرانی‌ها از دخیل شدن نیروهای نظامی در امور سیاسی پس از آن به میان آمد که ماه گذشته دونالد ترمپ تهدید کرد که برای فرونشاندن ناآرامی های مدنی، نیروهای نظامی را به شهرها خواهد فرستاد.

وزارت دفاع ایالات متحده نیز در اوایل ماه جاری گفت که در قانون اساسی ایالات متحده هیچ نقشی برای نیروهای نظامی منحیث منصف منازعات انتخاباتی یا سیاسی در نظر نگرفته نشده است.

XS
SM
MD
LG