لینک های دسترسی

Breaking News

میلر: توان حمایت از نیروهای افغان در میدان جنگ را داریم 


اسکات میلر، قوماندان نیروهای حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که این ماموریت تسلیحات و قابلیت این را دارد که از نیروهای افغان در میدان جنگ حمایت کند.

آقای میلر امروز ۲۹ جون ( هشتم سرطان) در کابل به خبرنگاران گفت: "تصرف نظامی به سود هیچ‌کس و به سود مردم افغانستان قطعاً نیست. امروز ما بر اساس توافقنامهٔ امریکا-طالبان صلاحیت و قابلیت حمایت، به طور مشخص در بخش تجهیزات، حفظ و مراقبت و پایداری و همچنان قابلیت این را داریم در زمانی که نیروهای افغان مورد حمله قرار داشته باشند، از آنان حمایت کنیم."

این جنرال امریکایی هشدار داد که اعزام ملیشه‌ها برای حمایت از نیروهای امنیتی محصور، به جنگ داخلی منتج خواهد شد.

این در حالی است که درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای افغان در حدود ۲۰ ولایت جریان دارد و حکومت افغانستان می‌گوید که این گروه تلاش دارد تا از راه زور به قدرت برسد.

این جنرال امریکایی افزود که به طالبان گفته است که حملات تعرضی‌شان را متوقف سازند، حملات هوایی نیروهای زیر فرمان او نیز "به صفر" تقلیل خواهد یافت.

این در حالی است که فاکس‌نیوز، هفته گذشته به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد که نیروهای خارجی با استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین مواضع طالبان را در بغلان و کندز هدف قرار داده و به طالبان تلفات وارد کرده اند.

گرچه نیروهای بین المللی در افغانستان به سوال صدای امریکا در این مورد پاسخ ارایه نکرد، اما گروه طالبان گفت که چنین حملات سبب می‌شود تا این گروه نیز دست به حملات مشابه بزنند.

درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در حالی افزایش یافته است که مذاکرات صلح در قطر به نحوی متوقف است.

با آنهم، محمد نعیم، سخنگوی طالبان به صدای امریکا گفت که این گروه می‌خواهد که مذاکرات پیشرفت کند و حکومت افغانستان را در عدم پیشرفت مذاکرات مقصر خواند.

اما حکومت افغانستان می‌گوید که برای پیروزی مذاکرات تلاش‌های همه‌جانبه به خرج داده است و گروه طالبان را به افزایش خشونت‌ها و تخریب زیربناها متهم کرده است؛ تخریبکاری‌های که مقامات امریکایی نیز طالبان را به آن مقصر خوانده اند.

اسکات میلر امروز گفت که فقط توافق سیاسی می‌تواند صلح را در افغانستان تامین کند: "من همچنان گفتم که اگر خشونت‌ را کاهش ندهید، رسیدن به راه حل سیاسی بیشتر از پیش مشکل می‌شود."

آقای میلر گفت که وضعیت امنیتی در افغانستان در حال بدتر شدن است و سقوط ولسوالی‌ها که بیشتر شان ارزش استراتیژیک دارد، قابل نگرانی است.

پیش از این، حکومت افغانستان گفته بود که نیروهای امنیتی از برخی از ولسوالی‌ها "عقب نشینی تکتیکی" کرده اند و به زودی ولسوالی های از دست رفته را دوباره تصرف خواهند کرد.

ریاست جمهوری افغانستان به سوال صدای امریکا در رابطه به نگرانی‌ها پیرامون وضعیت امنیتی پاسخ ارایه نکرد.

در این گزارش از معلومات اسوشیتدپرس استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG