لینک های دسترسی

Breaking News

کشته‌شدن دو فرمانده پولیس در پکتیکا و زابل


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی افغان تایید کرده اند که در نتیجۀ انفجار ماین‌های کنار جاده قوماندان امنیه ولسوالی سروبی ولایت پکتیکا و قوماندان امنیه ولسوالی نو بهار ولایت زابل کشته شده اند.

شاه محمد آرین، سخنگوی قوماندانی امنیه پکتیکا روز یکشنبه ۱۹ جولای (۲۹ سرطان) به صدای امریکا گفت که موتر حامل دریا خان، قوماندان امنیه سروبی این ولایت زمانی که برای کمک با نیروهای امنیتی به یکی از پوسته‌ها می‌رفت با ماین کنار جاده برخورد کرد.

به گفتۀ وی در این رویداد سه نگهبان‌ دریا خان نیز کشته شده اند.

از جانب دیگر، عطا جان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل گفته است که ناوقت دیروز در اثر انفجار ماین کنار جاده به شمول قوماندان امنیه ولسوالی نوبهار شماری از نیروهای پولیس جان باخته اند؛ اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است؛ اما پیش از این مقام‌های افغان طالبان را مسوول چنین انفجارها خوانده اند.

بر اساس معلومات مقام‌های امنیتی افغان ولسوالی‌های سروبی ولایت پکتیکا و نوبهار زابل از نقاط ناامن در این ولایت‌ها به شمار می‌روند که به گفته آنان در بخش‌های آنان جنگجویان طالبان حضور دارند.

تلفات سنگین طالبان

مقام‌های امنیتی در ولایت‌ زابل از وارد کردن "تلفات سنگین" به جنگجویان طالبان در خبر داده اند.

فدا محمد تره خیل، آمر امنیت قوماندانی امنیه زابل به صدای امریکا گفت که طالبان شب گذشته بر یک پوسته نیروهای امنیتی در مربوطات این ولسوالی حمله کردند که در نتیجۀ آن، ۱۴ جنگجوی این گروه کشته و هشت تن دیگر شان شدند.

آقای تره خیل افزود که در این درگیری‌ها نیروهای امنیتی افغان از حملات هوایی نیز استفاده کرده اند که سبب کشته شدن شمار زیادی از جنگجویان طالبان شد.

او افزود که دراین درگیری‌ها یک سرباز پولیس کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG