لینک های دسترسی

Breaking News

رانندگان: پولیس اخاذی‌ می‌کند، وزارت داخله: رسیدگی می‌کنیم


وزیر داخلۀ افغانستان در دیدار با مسوولان موترهای باربری و اتحادیه‌های ترانسپورتی اطمینان داده است که به مشکلات موجود در شاهراه‌ها رسیدگی خواهد شد.

مسعود اندرابی، روز جمعه ۱۹ فبروری (اول حوت) گفت که به قوماندانان امنیه در ولایات دستور داده شده تا موضوع رسیدگی به مشکلات شاهراه‌های بزرگ این کشور را در اولویت کار خود قرار دهند.

رانندگان موترهای باربری در مسیر کابل – قندهار و قندهار – هرات از سه هفته به اینسو به دلیل آنچه "اخاذی و رفتار نامناسب" پولیس خوانده اند، دست به اعتصاب کاری زده و از هشت به اینسو، جلو رفت و آمد بس‌های مسافربری را نیز گرفته اند.

وزیر داخلهٔ افغانستان در صفحهٔ فیسبوک‌اش نگاشته است: "ما شماره‌های تماس را قبلاً با هموطنان خود شریک ساخته‌ایم و هر شکایت که از طریق شماره ۱۱۹ و شماره واتسپ برایم برسد به اسرع وقت اقدام می‌کنم. انتظار دارم که هموطنان ما اسناد تخطی را با ما شریک بسازند."

پیش از این مسوولان اتحادیه موترهای باربری به صدای امریکا گفته بودند که اعتصاب شان را تا زمانی در مسیر کابل – قندهار ادامه خواهند که مشکل شان حل شود.

آنان همچنان هشدار داده اند در صورتی که به خواست‌های قانونی شان رسیدگی نشود، مسیرهای رفت و آمد را به ولسوالی‌ها و شهرها نیز خواهند بست.

این در حالی است که دو روز پیش، اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که به دلیل اعتصاب کاری رانندگان، موترهای حامل اموال تجارتی در بنادر متوقف شده است که برعلاوۀ بهای مواد خوراکی، نرخ مواد نفتی و گاز نیز افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG