لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارها در کابل چهار کشته و چهار زخمی برجا گذاشت


مقام‌های افغان می‌گویند که در اثر سه انفجار ماین در شهر کابل، چهار نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

انفجار نخست در جادۀ فیض‌ محمد کاتب از مربوطات حوزۀ ششم، انفجار دومی در ساحهٔ چمن حضوری و انفجار سومی در ساحۀ دهبوری از مربوطات حوزۀ سوم امنیتی پولیس به وقوع پیوسته است.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل روز شنبه ۲۶ دسمبر (ششم قوس) به خبرنگاران گفت که این رویدادها ناشی از انفجار ماین مقناطیسی و ماین کنار جاده بوده که بیشتر از نظامیان قربانی گرفت.

آقای فرامرز افزود که زخمی‌های این انفجارها برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند. او تاکید کرد که پولیس تحقیقات را در این مورد آغاز کرده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت افغانستان گفت که تا اکنون چهار کشته و چهار زخمی توسط کابل امبولانس به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

مقام‌ها گفته اند که ممکن آمار تلفات ناشی از این انفجارها افزایش یابد.

در این حال، نیروهای ویژه پولیس و امنیت ملی از چندین ساعت به این‌سو، تمامی جاده‌های ساحهٔ ۳۱۵ خیرخانه را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفت که این نیروها "عملیات ویژۀ" را در این ساحه راه اندازی کرده که جزییات آن بعداً با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

برخی از باشندگان محل گفته اند که نیروهای امنیتی از آنان خواسته اند که در خانه‌های شان بمانند و از گشت و گذار در بیرون از منزل خودداری کنند.

تا اکنون مسوولیت انفجارهای امروز در کابل را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

در چند هفتۀ اخیر کشتار هدفمند که در آن خبرنگاران، فعالان مدنی، داکتران و مدافعان حقوق‌بشر کشته شده اند، افزایش یافته است.

در تازه ترین رویداد، محمد یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان (فیفا) و فرشته کوهستانی، فعال مدنی به ضرب گلوله کشته شدند.

سطح بلند خشونت و ترور افراد در افغانستان واکنش‌های ملی و بین المللی را در قبال داشته است.

امرالله صالح، معاون رییس جمهور افغانستان امروز گروه طالبان را به ترورهای هدفمند در افغانستان مقصر خواند. اما این گروه دست داشتن در این حملات را رد کرده است.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان امروز ۲۵ دسمبر (پنجم جدی) ترورهای هدفمند در این کشور را نگران‌کننده عنوان کرده و گفته است که ادامۀ این وضعیت روند صلح این کشور را آسیب می‌زند.

آقای خلیلزاد بر توقف این نوع حملات در افغانستان تاکید کرده و گفته است که ایالات متحده تلاش‌های خود را برای تامین آتش‌بس و یک توافق سیاسی در این کشور ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG