لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت ترمپ نتیجه تعزیرات علیه ایران را موفق خواند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که بخاطر دفع بحران، پیشرفت های زیاد با ایران صورت گرفته است.

رئیس جمهور ترمپ کهبه روز سه شنبه (١٦جولای) در جلسۀ کابینه حکومت خود صحبت میکرد، گفت خواستار تغیر رژیم در ایران نیست، زیرا به گفته او تغیر رژیم کارا نخواهد بود.

آقای ترمپ گفت "میخواهیم با آنان (ایران) کمک کنیم. میخواهیم با آنان خوب باشیم. با آنان کار خواهیم کرد و از هر طریق که بتوانیم با آنان کمک کنیم. اما نمیتوانند که سلاح اتمی داشته باشند. ما خواستار تغیر رژیم نیز نیستیم، زیرا بعضی میگویند که ما خواستار تغیر رژیم استیم. ما خواستار تغیر رژیم نیستیم."

در این جلسه مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده نیز تعزیرات واشنگتن علیه تهران را مؤثر خواند و گفت که جلو ٩٥درصد صادرات نفت ایران گرفته شده است.

واشنگتن در حالی تعزیرات علیه تهران را مؤفقنانه میخواند که مقامات ایرانی اخیراً برای مذاکره با ایالات متحده، ابراز آمادگی کرده اند.

مایک پمپیو ابراز آمادگی ایران را برای مذاکره در مورد برنامۀ میزایلی آن کشور، یک فرصت خواند ولی تاکید کرد که واشنگتن خواستار توافق روی یک سندی است که مانع دسترسی تهران به سلاح اتمی شود.

آقای پمپیو گفت "از ماۀ جون بدینسو، ٩٠ یا شاید ٩٥درصد نفتیکه از ایران به جهان صادر میشد، دیگر صادر نمیشود".

ایران در واکنش به این تعزیرات، میزان غنی سازی یورانیم خود را از حدیکه در توافقنامۀ هسته ای سال ٢٠١٥ تعین شده است، افزایش داد.

علی خامنه ای، رهبر ایران، گفته است که این کار پاسخ به نقض طرفهای اروپایی در توافقنامۀ ٢٠١٥ میباشد.

رهبران ایران گفته اند که اگر ایالات متحده دوباره شامل توافقنامۀ هسته ای سال ٢٠١٥ شود و تعزیرات را تسهیل ببخشد، تهران حاضرست که با واشنگتن مذاکره کند.

مقامات امریکایی میگویند که پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره با تهران، همواره با رفتار تحریک آمیز ایران روبرو شده است.

XS
SM
MD
LG