لینک های دسترسی

Breaking News

توافق ابتدایی برای تمویل ساختن دیوار در مرز امریکا و مکسیکو


قانونگذاران امریکایی، برای جلوگیری از تعطیلی دوبارۀ حکومت و تمویل برنامۀ اعمار موانع جدید در امتداد سرحد با مکسیکو، به یک توافق ابتدایی نایل شدند.

در توافق صورت گرفته، مبلغ پیشنهاد شدۀ رئیس جمهور ترمپ برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو شامل نمی باشد.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، از کانگرس خواسته بود که برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، مبلغ ٥.٧ میلیارد دالر را در بودجۀ سال ٢٠١٩ تخصیص دهد.

اما براساس منابع نزدیک به کانگرس، قانونگذاران هر دو حزب به حدود ١.۴ میلیارد دالر توافق کرده اند.

قصرسفید در ماۀ دسمبر سال گذشته گفته بود که در نظر دارد تا در جریان سال ٢٠١٩، سه صد و چهل و شش کیلومتر دیوار یا موانع فیزیکی را در امتداد سرحد با مکسیکو اعمار کند.

بر اساس پول توافق شده، تنها ۸۸ کیلومتر مانع سرحدی جدید ساخته خواهد شد.

توافق میان قانونگذاران هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه در حالی صورت گرفته که رئیس جمهور دونالد ترمپ، شام دیروز در سفرش به ایالت تکزاس، بار دیگر بر ساخت دیوار مرزی با مکسیکو تاکید کرد.

واضح نیست که آیا توافق صورت گرفته میان قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه مورد پذیرش رئیس جمهور ایالات متحده قرار خواهد گرفت یا خیر؟

اما سناتور ریچارد شیلبی که هیئت قانونگذاران جمهوریخواه را در مذاکرات بودجه رهبری میکند، ابراز خوشبینی کرده و گفته است که بر اساس تماس هایی که با قصرسفید داشته است، بر این باور است که رئیس جمهور ترمپ از این توافق حمایت خواهد کرد.

بدلیل اختلاف میان قصرسفید و قانونگذاران دموکرات روی ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، کانگرس ایالات متحده نتوانسته است که تا حال بودجۀ سال ٢٠١٩ را تصویب کند.

تصویب نشدن بودجه باعث شد که حکومت فدرال یا مرکزی ایالات متحده اخیراً برای ٣٥ روز تعطیل شود.

باوجود آنکه پس از یک توافق میان قصرسفید و کانگرس، حکومت برای سه هفته دوباره فعال ساخته شد، اما اگر توافق دیروز (دوشنبه) قانونگزاران امریکایی مورد پذیرش رئیس جمهور قرار نگیرد، فعالیت سه هفته ای حکومت به روز جمعه (١٥فبروری) پایان خواهد یافت.

توافق ابتدایی برای ساخت دیوار میان امریکا و مکسیکو
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

XS
SM
MD
LG