لینک های دسترسی

Breaking News

خوشبینی ترمپ از استراتیژی جنگ در افغانستان


رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا از کارکرد استراتیژی جنگی این کشور در افغانستان خوشبین است و گفته است که "از هم اکنون شاهد تغییرات در میدان جنگ در افغانستان استیم".

دونالد ترمپ دوشنبه گفت که در افغانستان، قوای نظامی ایالات متحده بیش از این با "جدول‌های زمانی مصنوعی" تضعیف نخواهد شد. او گفت "دیگر به دشمنان ما در مورد پلان مان چیزی نخواهیم گفت".

استراتیژی جدید حکومت ایالات متحده برای جنوب آسیا در اواخر اگست سال روان اعلام شد. با تطبیق استراتیژی جدید ایالات متحده که به فرماندهان نظامی امریکا در افغانستان صلاحیت بیشتر عملیاتی داده است، حملات هوایی نظامیان امریکایی بر مواضع مخالفان مسلح دولت افغانستان و تندروان داعش سه برابر شده است.

آقای ترمپ گفت که ایالات متحده دهشت افگنان را به هرجایی که بروند دنبال کرده و مانع ورود و حملات آنان بر امریکا خواهد شد.

حکومت افغانستان از استراتیژی جدید ایالات متحده استقبال کرده و نیز فرماندهان نظامی امریکایی مستقر در افغانستان گفته اند که در حال شکست بن بست در آن کشور استند.

با اینحال، مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار گزارش داده است که طالبان بر بیش از ۳۰ درصد قلمرو افغانستان تسلط یا هم نفوذ دارند.

پیام مجدد به پاکستان

دونالد ترمپ همچنان گفت که واشنگتن سالانه مبالغ هنگفتی برای پاکستان می‌پردازد و به گفتۀ وی بر پاکستان است که در زمینۀ مبارزه با دهشت افگنی کمک کند.

استراتیژی ترمپ اعمال فشار بر پاکستان تاکید دارد تا اسلام آباد را به مبارزۀ جدی و بی دریغ بر ضد دهشت افگنان مستقر در آن کشور وا دارد.

پیش از این قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان گفته بود که در روش و سیاست پاکستان در قبال مبارزه با دهشت افگنی، به ویژه عناصری که در جنگ افغانستان نقش دارند، تغییری رونما نگردیده است.

XS
SM
MD
LG