لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجرت محور برجستۀ سخنرانی سالانۀ ترمپ


قرار است رئیس جمهور ترمپ اولین سخنرانی سالانه اش به کانگرس را امشب به وقت واشنگتن ایراد کند
قرار است رئیس جمهور ترمپ اولین سخنرانی سالانه اش به کانگرس را امشب به وقت واشنگتن ایراد کند

در حالیکه دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اولین خطابۀ سالانه اش به کانگرس را امشب به وقت واشنگتن ایراد می کند، به نظر میرسد که موضوع مهاجرت اساس این خطابه را تشکیل خواهد داد.

موضوعات داخلی دیگر مانند، ایجاد شغل، تامین امنیت سرحدات و امنیت ملی که جز از خطابۀ رئیس جمهور خواهند بود، مواردیست که آقای ترمپ بارها رسیدگی به آن را به بهبود سیستم مهاجرت و جلوگیری از ورود مهاجرین غیر قانونی ربط داده است.

رئیس جمهور ایالات متحده، دیروز در یک صحبت کوتاه با خبرنگاران، سخنرانی امروزش را "بزرگ و مهم" خواند و گفت که در این خطابه "ما موضوع مهاجرت را نیز گنجانیده ایم. برای چندین سال آنها در مورد مهاجرت صحبت کرده اند، اما هیچ کاری انجام نداده اند. ما یک کاری خواهیم کرد، امیدواریم."

موضوع مهاجرت تا حد در سیاست امروز واشنگتن حائز اهمیت است که هفتۀ گذشته حتی سبب مسدود شدن حکومت گردید. قانونگذاران امریکایی امیدوارند که برای جلوگیری از مسدودیت دوبارۀ حکومت، تا هفتۀ آینده روی این موضوع به یک توافق برسند.

رئیس جمهور ترمپ یک پلان را در نظر دارد که بر اساس آن به ١.٨ میلیون مهاجر که در کودکی به طورغیرقانونی وارد امریکا شده اند، تابعیت داده خواهد شد.

در این پلان پیشنهادی از کانگرس نیز خواسته شده تا ٢٥ میلیارد دالر را برای اعمار دیوار سرحدی با کشور مکسیکو، در اختیار حکومت قرار دهد.

این پلان پیشنهادی قصرسفید با انتقاد قانونگذاران هردو حزب روبرو می باشد. تعداد از قانونگذاران جمهوریخواه آن را "مایوس" کننده خوانده اند؛ زیرا، به گفتۀ آنان، حامیان اصلی رئیس جمهور ترمپ ممکن آن را یک بخشش یا عفو تلقی کنند.

از جانب دیگر،قانونگذاران دموکرات این پلان را "شرم آور" توصیف کرده و آن را خلاف ارزش های امریکایی خوانده اند.

ننسی پلوسی، رهبر حزب اقلیت در مجلس نمایندگان حتی این پلان قصرسفید را یک کمپاین به خاطر مبدل ساختن امریکا به یک کشور مطلقاً سفید پوست عنوان کرده است.

اما مچ مکانل، رهبر حزب اکثریت در مجلس سنا به این سخنان خانم پلوسی واکنش نشان داده و گفته است که در عوض بازی های سیاسی دو حزبی، باید بر جلوگیری از مسدودیت دوبارۀ حکومت توجه شود.

مهاجرت محور برجستۀ سخنرانی سالانۀ ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

XS
SM
MD
LG