لینک های دسترسی

Breaking News

آزمایش کووید۱۹ ترمپ منفی است – داکتر کانلی


داکتر معالج دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که نتیجۀ آزمایش کووید۱۹ در نزد آقای ترمپ برای "روزهای پیهم" منفی بوده است.

داکتر شان کانلی، با نشر یادداشتی گفته است که آقای ترمپ با استفاده از یک آزمایش جدید معاینه شده است، اما نگفت که این آزمایشات چه زمانی صورت گرفته است.

آقای کانلی با اشاره به آزمایشات منفی و دیگر اطلاعات کلنیکی و لابراتوری یکبار دیگر تکرار کرد که آقای ترمپ بیش از این منتن پنداشته نشده و بیماری را به دیگران منتقل نمی‌کند.

آقای ترمپ به تاریخ دوم اکتوبر پس از مثبت برآمدن آزمایش کووید۱۹ در شفاخانۀ نظامی والتررید زیر مراقبت گرفته شد، اما پس از سپری کردن ۷۲ ساعت در شفاخانه، دوباره به قصر سفید برگشت و زیر مدوا قرار داشت.

همزمان با این، آقای ترمپ برای نخستین بار پس از ابتلا به کووید۱۹ سفرهای خود را برای انجام کارزار انتخاباتی در ایالت‌های فلوریدا، پنسلوانیا، آیوا، کارولینای شمالی و ویسکانسن آغاز کرده است.

آقای ترمپ روز یک‌شنبه در مصاحبۀ تلیفونی با شبکۀ تلویزیونی فاکس امریکا گفت: "این ویروس دیوانۀ خطرناک چینی را شکست دادم. به نظر می‌رسد که من مصوون استم، شاید برای مدت درازی، یا مدت کوتاهی، یا هم برای تمام عمر."

در همین حال، انتونتی فاوچی، رییس انستیتیوت ملی الرژی و امراض انتانی امریکا در مصاحبه با شبکۀ سی ان ان از سفرهای انتخاباتی آقای ترمپ انتقاد کرده و گفته است: "کسانیکه از کووید۱۹ شفا می‌یابند برای مدتی معافیت دارند، اما مواردی هم وجود دارد که بیماران چند هفته یا چند ماه پس از شفایابی از کووید۱۹، دوباره به این بیماری مبتلا شده اند."

کروناویروس که در دسمبر ۲۰۱۹ برای بار نخست در چین شایع شد، بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده تا صبح سه شنبه نزدیک به ۳۷.۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و سبب مرگ نزدیک به یک میلیون و ۸۲ هزار نفر دیگر شده است.

ایالات متحدۀ امریکا با نزدیک به هفت میلیون و ۸۰۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۱۵ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در صدر کشورهایی قرار دارد که بیشترین هزینۀ انسانی را به همه‌گیری کروناویروس پرداخته اند.

XS
SM
MD
LG