لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان جز دروغ و نیرنگ به امریکا چیزی نداده است – ترمپ


آقای ترمپ گفته است که پاکستان رهبران امریکایی را احمق فکر کرده است
آقای ترمپ گفته است که پاکستان رهبران امریکایی را احمق فکر کرده است

رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در نخستین روز سال ۲۰۱۸ میلادی با انتقاد شدید از پاکستان در تویتر خود نگاشته است که پاکستان جز دروغ و نیرنگ معاملۀ دیگری با امریکا نکرده است.

دونالد ترمپ در تویتر خود نگاشته است "ایالات متحده در ۱۵ ساله گذشته احمقانه بیش از ۳۳ میلیارد دالر به پاکستان مساعدت کرده است و آنان (پاکستان) جز دروغ و نیرنگ به ما چیزی نداده و رهبران ما را احمق فکر کرده اند. آنان به آن دهشت افگنانی پناهگاه امن داده اند که ما با همکاری کم آنان را در افغانستان هدف قرار می‌دهیم. دیگر بس است!"

اندکی پس از نشر تویت آقای ترمپ، خواجه محمد آصف وزیر خارجۀ پاکستان، در تویتر نگاشته است که جهان را از حقیقت با خبر خواهد کرد.

وزیر خارجۀ پاکستان نگاشته است "انشاالله به زودی به تویتر رئیس جمهور ترمپ واکنش نشان خواهیم داد...اجازه خواهیم داد تا جهان حقیقت را بداند.. واقعیت و تخیل از هم فرق دارد".

مقام‌های افغان و امریکایی می‌گویندکه رهبران شبکۀ حقانی و گروه طالبان در پاکستان بوده و از آنجا دهشت افگنان را به خاک افغانستان می‌فرستند.

پاکستان این اتهامات را به شدت رد کرده و ادعا دارند که جنگ روان در افغانستان میان خود افغان‌ها بوده و پاکستان در آن سهمی ندارد.

ماه گذشته، جان نکلسن، فرمانده قوای امریکایی و ناتو در افغانستان، به رسانه‌ها گفت که با وصف تقاضای ایالات متحده، در رویکرد پاکستان برای مبارزه بر ضد دهشت افگنی تغییری رونما نشده است.

در همین حال، چین در حمایت از پاکستان گفته است که پاکستانیان در جنگ بر ضد دهشت افگنی قربانی بزرگی داده اند و جهان باید از آن قدردانی کند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG