لینک های دسترسی

Breaking News

موضعگیری های تازۀ جمهوریخواهان در برابر دونالد ترمپ


دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده حین صحبت با جمع از هوادارانش در ایالت میشیگن
دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده حین صحبت با جمع از هوادارانش در ایالت میشیگن

گروۀ از چهره های برجستۀ حزب جمهوریخواه در ایالات متحده، با امضای یک نامۀ سرگشاده، دونالد ترمپ نامزد حزب شان برای مقام ریاست جمهوری را به باد انتقاد گرفته و او را فاقد شایستگی ریاست جمهوری خوانده اند.

این گروۀ پنجاه نفری که شامل مایکل چرتاف و تام ریج وزرای سابق امنیت داخلی، مایکل هیدن رئیس سابق ادارۀ سی.آی.ای و جان نگروپونته رئیس سابق استخبارات ملی و معین وزارت خارجۀ ایالات متحده می باشد، گفته اند که آنان خصوصیات یک رئیس جمهور را خوب می دانند و دونالد ترمپ را یک شخص فاقد این خصوصیات و بی تجربه توصیف کرده و گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای دونالد ترمپ رای نه خواهند داد.

این مقام های پیشین امریکا همچنان نگاشته اند که "ما معتقد ایم که او (دونالد ترمپ) یک رئیس جمهور خطرناک خواهد بود و امنیت ملی و سلامت کشور ما را با خطر مواجه خواهد ساخت."

به گفتۀ امضا کنندگان این نامه، دونالد ترمپ در مورد سیاست بین المللی جهان امروز آگاهی نداشته و هیچ علاقۀ برای آگاه شدن را هم ندارد.

کارزار انتخاباتی دونالد ترمپ با نشر یک اعلامیه، امضا کنندگان این نامه را عامل بدبختی جهان عنوان کرده و گفته است که "حال زمانی آنست تا این افراد مسؤل پنداشته شوند."

در این اعلامیه همچنان آمده است که "این افراد نخبگان ناکام واشنگتن و کسانی اند که در تلاش باقی ماندن درقدرت می باشند."

دو دستگی میان جمهوریخواهان در حآلی روبه افزایش نهاده که دونالد ترمپ نامزد این حزب برای ریاست جمهوری در سلسلۀ مبارزات انتخاباتی، روز گذشته بر پلان های اقتصای اش تمرکز نموده و گفت که می خواهد اقتصاد کشورش را دوباره احیأ سازد.

اما هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات با انتقاد در برابر دونالد ترمپ گفته است که پلان اقتصادی دونالد ترمپ تنها با اشخاص ثروتمند کمک می کند و کشور را با رکود مواجه خواهد ساخت.

خانم کلنتن همچنان دونالد ترمپ را به نداشتن مفکورهای تازه متهم کرد و گفت که پلان اقتصادی ترمپ تنها به نفع شرکت های بزرگ او افراد ثروتمند تمام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG