لینک های دسترسی

Breaking News

وداع با ملت؛ ترمپ برای حکومت جدید امریکا آرزوی موفقیت کرد


در آخرین روز کامل کاری خود در قصر سفید، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا با نشر پیام ویدیوی تودیعی، بدون گرفتن نام جو بایدن، برای حکومت جدید ایالات متحده دعا و آرزوی موفقیت کرد.

ترمپ در ویدیویی که پس از چاشت سه شنبه ۱۹ جنوری (۳۰ جدی) درست۲۰ ساعت قبل از به پایان رسیدن ریاست جمهوری‌‌اش نشر شد، گفت: "این هفته مراسم تحلیف حکومت جدید برگزار می‌شود و ما برای موفقیت آن در جهت امنیت و مصوون نگهداشتن امریکا، دعا می‌کنیم. ما همچنین آرزوی موفقیت می‌کنیم. ما می خواهیم آنها خوش شانس باشند - یک کلمه بسیار مهم ".

آقای ترمپ گفت که توانایی خدمت به مردم امریکا به عنوان رییس جمهور، افتخاری است که هیچ تعریفی برای آن وجود ندارد.

او با تشکر از مردم امریکا گفت: "ما هیچ‌گاه نباید از یاد ببریم که هرچند شهروندان امریکا همواره اختلاف‌هایی بین خود دارند، ولی ما کشوری مملو از شهروندانی وفادار، صلح‌ دوست، خارق‌العاده و دلپذیر داریم که همه خواهان شکوفایی و پیشرفت کشور ما استند. ما به واقع، ملتی شگفت‌انگیزی استیم."

رییس جمهوری امریکا در ادامه گفت که او به ویژه افتخار می‌کند که نخستین رییس جمهوری ایالات متحده در چند دهه است که هیچ نوع جنگ نظامی را شروع نکرده است.

آقای ترمپ در بخشی از سخنانش با اشاره به سیاست خارجی دولت خود گفت که در این چهار سال خلافت داعش و رهبر آن از بین رفت. همچنین به گفتۀ آقای ترمپ، امریکا علیه رژیم ظالم ایران ایستاد و قاسم سلیمانی بزرگترین تروریست جهان را از بین برد.

رشد تاریخی اقتصاد امریکا، خروج ایالات متحده از مشارکت تجارتی ماورای اقیانوس آرام، ترک پیمان اقلیمی پاریس، بستن پیمان جدید تجارتی با مکسیکو و کانادا و وضع تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی کارکردهایی بود که آقای ترمپ در سخنرانی خود از آن به صفت دستآورد کاری یاد کرد.

باشکستن سنت دیرینه روسای جمهوری ایالات متحده، دونالد ترمپ گفته است که در مراسم تحلیف جو بایدن، رییس جمهور منتخب اشتراک نخواهد کرد.

پس از اندرو جانسن، دونالد ترمپ دومين رییس جمهور برحال ایالات متحده است که در مراسم تحلیف جانشین خود اشتراک نخواهد کرد. آقای جانسن ۱۵۲ سال پیش در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نکرده بود.

پس از چهار سال ریاست جمهوری، قرار است دونالد ترمپ صبح چهارشنبه ساعاتی پیش از ادای تحلیف جو بایدن، واشنگتن دی سی را به قصد ایالت فلوریدا ترک کند.

XS
SM
MD
LG