لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: امریکا هفته‌های دردآور در پیشرو دارد


با ادامه گسترش شیوع کروناویروس در ایالات متحده، قصر سفید گفته است که با وجود رعایت حفظ فاصله از هم دیگر، امریکا باید برای مواجه شدن با ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار مرگ ناشی از کروناویروس طی دو ماه آینده آماده باشد.

نیروی کاری قصر سفید برای مهار کروناویروس دیروز (سه شنبه ۳۱ مارچ) اعلام کرد، که این این رقم حداکثر جان باختگان است که احتمالاً طی دو تا سه هفتۀ آینده رخ خواهد داد.

رییس جمهور دونالد ترمپ، دو یا سه هفته آینده را دردآور توصیف کرده و گفته است که این مدت سخت ترین وضعیت خواهد بود که امریکا با آن مواجه بوده است.

داکتر انتونی فاوچی، مدیر انستیتوت ملی مطالعات امراض ساری، رقم تلفات را بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی کرده گفت که این رقمی است که باید پیش‌بین آن بود، اما به گفته او لزوما آن را نباید به عنوان امری ناگزیر پذیرفت.

دکتر دبوراه بیرکس، همآهنگ کننده نیروی کاری قصر سفید برای مهار کروناویروس گفته است که برای این مشکل هیچ راه حلی و هیچ واکسینی وجود ندارد.

حدود ۱۹۰ هزار نفر تا چاشت چهارشنبه اول اپریل به وقت واشنگتن در ایالات متحده به کروناویروس مصاب شده اند و مرگ و میر ناشی از این ویروس تا آندم بیش از ۴۱۰۰ نفر گزارش شده بود. شهر نیویارک، مرگبارترین محل آسیب این ویروس می‌باشد.

در همین حال، اندرو کومو، والی ایالت نیویورک گفته است که بلندترین درجه مبارزه در این ایالت علیه این بیماری، بین هفت تا ۲۱ روز باقی است.

والی نیویارک در کنفرانس های خبری پخش مستقیم از رسانه ها، از تامین لوازم اساسی برای بخش های مراقبت ویژه شفاخانه اظهار ناامیدی کرد.

بحران شیوع ویروس کورونا در امریکا با افزایش رقم بیکاری مواجه بوده است. انتظار می‌رود که تا دو هفتۀ آینده شمار افراد بیکار در ایالات متحده به ۴۰ میلیون نفر برسد.

XS
SM
MD
LG