لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسی ترمپ نظام مهاجرتی کانادا را برهم زده است


تنها در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پناهجو به گونۀ غیرقانونی از امریکا وارد کانادا شده است
تنها در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پناهجو به گونۀ غیرقانونی از امریکا وارد کانادا شده است

فعالان امور مهاجرت گفته اند که پالیسی های دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، در مورد مهاجرین سبب ایجاد آشفتگی در سیستم مهاجرت کشور همسایه، کانادا، شده است.

خبرگزاری رویترز از قول فعالان امور مهاجرت گزارش داده است که تنها در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر، به شمول هزاران شهروند هایتی، نایجریا، ترکیه، سوریه و اریتیریا، به گونۀ غیرقانونی از ایالات متحده به کانادا وارد و پناه گزین شده اند.

اکثر این پناهجویان، از بیم آنکه مبادا حکومت ترمپ آنان را به کشورهای شان برگرداند، به کانادا پناه برده اند. این وضعیت سبب ایجاد مشکلات در کار ادارات امور مهاجرت کانادا و زمانگیر شدن طی مراحل و پذیرش درخواستهای پناهندگی شده است.

سازمان‌های امداد رسان که در زمینۀ اسکان مجدد پناهجویان با حکومت کانادا همکاری می‌کنند، به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل کمبود پناهگاه به مهاجرین تازه وارد در تقلا اند.

حکومت فدرال کانادا هزینۀ بیش از ۱۳۲ میلیون دالر را برای رسیدگی به "مهاجرت نامنظم" تخصیص داده است که افزایش گزمه های مرزی و بررسی‌های امنیتی پیشینۀ پناهجویان تازه وارد شامل آن می‌شود.

حکومت کانادا آشکارا نگفته است که پالیسی‌های مهاجرتی امریکا سبب ایجاد این وضعیت شده است، اما سازمان های امداد رسان به مهاجرین گفته اند که "تاثیرات حکومت ترمپ" سبب ایجاد این وضعیت در ۱۸ ماه گذشته شده است.

فرانسیسکو ریکو، هماهنگ کنندۀ یک سازمان تهیه کنندۀ مسکن برای مهاجرین، به خبرگزاری رویترز گفته است که سرازیر شدن سیل مهاجرین از امریکا به کانادا موقتی نبوده و باید برای آن برنامۀ درازمدت ایجاد شود.

بر اساس آمار ارایه شده، تنها در جنوری سال روان بیش از ۱۵۰۰ پناهجو به گونۀ غیرقانونی مرز ایالات متحده را عبور کرده و خواستار پناهندگی در کانادا شده اند.

XS
SM
MD
LG