لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور قصر سفید: تماس ترمپ با زلنسکی قابل استیضاح نیست


مشاور قصر سفید گفته است که درخواست دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده از همتای اوکراینی اش برای تحقیقات در مورد جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، قابل استیضاح نیست.

کیلی‌ان کانوای، یکی از مشاوران ارشد آقای ترمپ روز یک‌شنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) در صحبت با شبکۀ تلویزیونی سی ان ان و با اشاره به معیارها برای استیضاح رییس جمهور گفت که "جرم بزرگ" یا "خلاف‌کاری" صورت نگرفته است.

این در حالی است که مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحدۀ امریکا روز پنج شنبه ۳۱ اکتوبر (۹ عقرب) قطعنامۀ آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رییس جمهور دونالد ترمپ را تصویب کرده است.

رقیبان دموکرات آقای ترمپ گفته اند که وی در تماس با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، دادن مساعدت ۳۹۱ میلیون دالری را به کیف به انجام تحقیقات در مورد جو بایدن و پسرش هنتر بایدن که دست اندرکار در شرکت بوریسمای اوکراین بوده، منوط کرده است.

خانم کانوای به سی ان ان گفته است که آقای ترمپ چنین شرطی را مطرح نکرده و به گفتۀ وی اوکراین آن پول را از ایالات متحده دریافت کرده است.

اما الیوت انگل، رییس کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفته است که رییس جمهور ترمپ پرداخت پول را به اوکراین به گونۀ "غیرقانونی" معطل کرده بود.

آقای ترمپ در تازه ترین واکنش به تلاش دموکرات‌های برای استیضاح‌ رییس جمهور در یک پیام تویتر نوشته است "افراد زیادی به تماس تلیفونی من با رییس جمهور اوکراین گوش دادند. هرگز شکایتی نشنیدم. زیرا کاملاً مناسب بود و می‌توان آن را بی عیب می‌گویم. جمهوریخواهان هرگز به این حد متحد نبوده اند، میزان محبوبیت من در بین جمهوریخواهان به ۹۵ درصد رسیده است."

این در حالی است که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا گفته است که انتظار دارد نخستین جلسات علنی مجلس در مورد تحقیقات برای استیضاح دونالد ترمپ به زودی برگزار شود.

XS
SM
MD
LG