لینک های دسترسی

Breaking News

کارمند امنیتی قصر سفید: مکالمۀ ترمپ و زلنسکی نگرانم کرده بود


یک کارمند امنیتی قصر سفید به کمیتۀ تحقیقی کانگرس برای طرح استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که جزییات مکالمۀ تلیفونی آقای ترمپ و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین او را نگران کرده بود.

الکساندر ویندمن روز سه شنبه (۲۹ اکتوبر – ۷ عقرب) به کمیتۀ کانگرس گفت که او یکی از افرادی بوده که مکالمۀ تاریخ ۲۵ جولای میان روسای جمهور امریکا و اوکراین را می‌شنیده است.

آقای ویندمن گفت: "من نسبت به گفتگو نگران بودم. فکر نمی کنم تقاضا از یک حکومت خارجی برای تحقیق در مورد یک شهروند امریکایی تقاضای درستی باشد و من همچنین نگران تاثیرات آن روی حمایت دولت امریکا از اوکراین بودم."

با این حال، قبل از برگزاری نشست کمیتۀ کانگرس با حضور آقای ویندمن، رییس جمهور ترمپ اظهارات او را فاقد اعتبار خواند.

آقای ترمپ در تویتر خود نوشت: "چرا آدم‌هایی که من هرگز نام شان را هم نشنیده ام، در مورد مکالمه تلیفونی (به کانگرس) اطلاعات می‌دهند؟"

جزییات این مکالمۀ تلیفونی در محور تلاش‌ها برای استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا قرار دارد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفته اند که تحقیقات در مورد احتمال سوءاستفاده از قدرت از جانب رییس جمهور ترمپ ادامه دارد.

آن‌ها می‌گویند که در حال بررسی این استند که آیا آقای ترمپ کمک‌های امریکا به اوکراین را برای وادار کردن رییس جمهور اوکراین به تحقیق در مورد جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش، به تعلیق درآورده بود یا خیر.

آقای ترمپ اما هرگونه خلاف‌رفتاری را تکذیب کرده و تاکید دارد که در جریان مکالمۀ تلیفونی با رییس جمهور اوکراین هیچ تخطی صورت نگرفته است.

XS
SM
MD
LG